Dag 7- 1/1


Dag 7


Dag 7 var nog en av dom roligaste dagarna i Estland.
Vi alla hade viss hemlängtan men ändå lyckades man ha jävligt kul.
Den här dagen började ungefär som alla andra. Gå upp, göra sej i ordning, käka och sen åka.
Idag åkte vi till Mailis gudson typ, Marco. Han jobbade typ  i Norge men var hemma över julen. När vi kom dit var Marco och hans syrra Kaily ensamma hemma.
Vi satt och snackade ett tag och sen blev det bestämt att vi skulle åka på någon födelsedags fest någonstans.
Maili och Kevin åkte hem och jag, Carre och Ergo stannade där.
Efter några timmar ringde vi taxi och åkte till någon affär och köpte dricka och pizza. I Estland finns det verkligen en hel del ställen som säljer jättekonstiga pizzor, inte alls sånna man är van vid i Sverige.
Anyway, när vi hade käkat lite drog vi vidare mot födelsedagsfesten.

Där var det verkligen inget drag över huvud taget.
Alla bara satt där, det var helt sjukt. Man kom in och det var ingen stil alls.
Men gissa vem som ändrade det?
Sjävlklart var det jag. Under kvällen slog jag mej ner lite här och var och snackade med lite allt möjligt folk. Dom tyckte nog att jag var dum i huvet, men fan jag är ju svensk och inte riktigt som dom ;)

Efter en hel del timmar på den festen, alla var rätt fulla, drog vi vidare mot Club Tallinn.
Hela taxiresan satt jag och Kaily och snackade om hur viktigt det var att vi spelade nyktra. Det var rätt kul, jag vet inte hur många gånger vi sa:
- We must pretend that we are not drunk, but actually we are
och sen garvade vi och formulerade om meningen på ett annat kul sätt. Tillslut tröttnade killarna på det där tjatet och sa åt oss att hålla käften. Haha lyckades dom? Knappast.

Väl framme kastade alla in mej och Kaily först. Det var ju shysst. Två 16-åringar försöker komma in där det är 18- eller 20 års-gräns. Minns ärligt talat inte.
Men det var rätt kul hur vi hade delat ut leg.
Kaily hade fått tag i ett där det stod att hon var 20
Marco hade gett sitt pass till Ergo, sitt leg till Carre och tog sitt körkort själv.
När jag och Kaily kom in vill vakten se leg. Kaily låtsades vara nykte och frågade mej om jag kunde gå tillbaka till hotellet och hämta mitt leg eftersom jag hade glömt det. Jag gick ut och sa till killarna att jag inte kom in. Marco gick till VIP-utgången, tog Kailys leg och gav det till mej. 10 minuter efter att Kaily gått in gick jag in på samma leg.
Marco, Carre och Ergo gick in på exakt samma personnummer och likvärdiga bilder, vekterna reagerade inte ett skit. Jävla idioter haha.

Inne på Clug Tallinn hade vi sjukt kul. Vi tappade bort varandra ibland och det var as jobbigt att hitta varandra och tillslut fick man veta att någon hade dragit. Vi var ju rätt många så det gick ju inte att hålla koll på alla, men kul hade vi.

Kvällen slutade i alla fall med att jag mådde riktigt illa. Jag hade bara beställt en cider på klubben, men fan vad många groggar jag hade tagit på födelsedagsfesten. Nog var jag dragen alltid.
Vi letade upp Ergo och sen åkte vi hem för att sova.
Jag minns inte ens vad klockan var när vi kom hem, men den var väl runt 3-4



Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: carre

jag o ergo hade ingen leg alls vi promenera in bara så där hade du missat lite

2009-02-08 @ 18:59:17
Postat av: issa

Carre: Ah.. förlåt. Såg inte när ni kom in såg bara när ni fick era grejer

2009-02-08 @ 21:22:53
URL: http://stuumpan.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0