Huskur

 

Usch idag har jag haft rekordont i halsen hela dagen. Jag har inte ens kunnat äta något för att jag har haft så ont. Smärtan har slagit over hungern så det har faktsikt inte varit speciellt jobbigt, bortsett från att jag vet att jag måste käka för att få energy så jag kan bli frisk. Jobbigt läge .

Hur som helst har jag nu bestämt mej för att skita i allt jag skulle göra, och istället bara åka hem och laga min egen huskur. Jag har suttit en stund och googlat på huskurer för att kunna bli frisk till imorgon, men alla jag har hittat som verkar bra kräver att jag måste iväg och handla massa.
Därför blir det förmodligen min gamala vanliga huskur som brukar fungera ganska bra. Att äckligt är gott, som papa brukar säga.. eller undrar om han verkligen gör det.  Den här kuren är i alla fall vidrig.

Jag brukar vanligtvis skippa honungen men idag känener jag: Let's go in deep yo.
Det man gör är att man värmer mjölk, pressar i vitlök och blandar i honung.
Silleribopp så var det klart. Perfekt när man är jättesjuk och inte klarar av att göra något mer ansträngande.
 
Denna huskur kör jag på när det är kris eller när jag verkligen måste bli frisk. Vitlöken har ju någon typ av bakteriedödande effekt, varm mjölk vet jag ger lite dåsig effekt för jag brukar dricka det ibland när jag inte kan sova, så det är perfekt för att komma till ro pch låta kroppen vila, Jag har hört att honung har en mjuk effekt på typ halsen så trust be, this can't go wrong.
 
Nu ska jag se till att bli klar här så jag får komma hem och hälla i mej min äckliga häxa.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0