Hop on, hop off

Hej

I dag har vi varit väldigt aktiva, utom senaste timmarna när jag har sovit . Vi stack upp i ganska bra tid i morse för att fixa med hotellrum. Vi skulle checka ut från vårt rum, men hade bestämt oss för att stanna i Athen en dag till så vi bokde ett nytt rum och flyttade över våra prylar innan vi stack iväg för att åka hop on hop off.
 
 Det är coolt hur mycket man kan se från en buss.  Vi bestämde oss för att föst åka ett helt varv och sen hoppa av på dom ställena vi ville. Det var lite kaos i början. Jag skulle såklart ha en cola så snart vi satt oss ner och samtidigt skulle jag hålla på med kartan, ta kort såklart, försöka hitta rätt kanal för att få engelska guiden (man får ett head set som man kopplar in i en apparat) och fixa ljudet. Det var typ glapp i maskinen så vi fick byta plats med alla våra grejer och för en stund trodde jag att jag skulle få colan över mej. Så typiskt mej att absolut ine kunna vänta.

Det var i alla fall superintressant att hoppa av lite här och var och se grejer. Sen blev jag lite sur för att dom ville att man skulle betala på varje område så vi gjorde faktiskt inte det. Gillar inte sån stil alls, så vägrar supporta den. Först betalar man massor för att få hoppa på och av en buss för att man tror att man ska få se massa häftiga grejer och sen när man ska se dom häftiga grejerna vill dom ha ännu mer pengar. Nej där sätter jag ner foten minsann.
Vi fick vandra och se en hel del i alla fall. Så jag är nöjd  men lite sur

Sen blev jag lite besviken på att Zeus tempel var helt tasigt. Jag såg verkligen fram emot att gå in i ett tempel byggt på gamla grekiska pelare. (Nu hade jag ju inte fått det även om templet sett ut så, eftersom grekerna är så himla giriga plötsligt ) Men Zeus tempel var bara några få pelare och en pelare som gått sönder i 10 bitar.

Vi var även inne i ett 9 våningar högt köpcentrum. Där fick man i alla fall få in gratis . Det var nog väldigt grekiskt för jag tyckte inte att jag hittade ett smack av värde där. Dom två första våningarna fångade mitt intresse lite grann. Dom hade bara massa kosmetik. SE MASSA. Jag blev nästan matt av det, hur ofta blir jag det i ett shoppingcenter?
I övrigt fanns det inte mycket som intresserade mej, men det är kul att ha vart där.
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0