2013 september - december

Här kommer den sista delen av mitt 2013. Tack till alla er fina läsare som var med under året som gått och tack för era fina kommentar och mail.

 

I början av månaden fyllde snubben år. I present av mej fick han två biljetter till SPÖK. Han hade aldrig varit på musikal så tyckte att det var en perfekt present, + att jag själv fick gå på musikalen vilket jag gärna ville.
Men självklart köpte jag dom mest för att han skulle få göra något han aldrig hade gjort, han fick ju gå med någon annan om han ville .  Musikalen var dock först några veckor senare men däremot såg vi Den store Gatsby på hans födelsedag. Den filmen tillsammans med the hunger games kastar mej verkligen framåt i tiden typ 100 år. Hur filmerna är gjorda och hur karaktärerna är får mej verkligen att tänka på framtiden. usch jag är glad att jag kommer var long gone när det väl blir så, om det blir så.
Vi käkade även middag med hans familj på en restaurang. Supermysigt.  
I september blev det även dags att flytta. Min pappa hade hållt på med huset hela sommaren. Det var inget litet projekt må jag säga - stylist, fotograf, mäklare, visningar, budgivning, pappersarbete, utflytt, inflytt... gosh alltså. För mej var det inte heller lätt, men mitt problem var väl egentligen bara att mitt liv inte ryms i flyttkartonger.  I september packade jag ihop mitt liv så gott det gick och nu vet jag ärligt talt inte var allt är, bara att det är väldigt utspritt. På tredje bilden ser ni en väldigt sorglig flyttlåda. I september bestämde jag mej även för att inte dricka så mycket alkohol. Bild 4 visar en alkoholfri mojito jag blandade. Senare på kvällen gick jag ut på krogen och hade min första nyktra utekväll, jag tror i alla fall att det var första. Denna månad var jag även sjuk väldigt ofta. Tillslut slog det till ordentligt och jag låg sänkt i snubbens säng i flera dagar. Som tur är var han snäll och som ni kan se på bild 5 fick jag väldigt smarriga toasts en dag.  Som tur var kvicknade jag till till SPÖK. Det blev en sjukt kul kväll, även om jag tappade min telefon.
 

Bild 1 visar min snygga tattoo jag gjorde den 2:a oktober. Dagen efter tog jag och snubben vårt pick och pack och drog till Oslo. Det var sannerligen inte lätt, speciellt inte eftersom jag fick åka in på akuten på kvällen när vi egentligen skulle packa. Jag blev kvar till efter 01.00 och sen fick vi åka hem, packa och sticka direkt till stan. Ingen sömn med andra ord. På bild 2 ser ni mitt busskort jag köpte första dagen. Pojkvännen gick på en arbetsintervju direkt när vi kom fram och jag satt och viftade med benen så länge. Det var dock inte slut efter det. Vi hade lämnat packningen i en box på centralstationen så vi fick åka tillbaka dit för att hämta allt efter intervjun och sen försöka hitta våran lägenhet. Jag minns det inte nu men vi måste ha varit riktigt trötta vid det laget, även om vi sov lite på tåget.
På bild 3 ser ni mej på gymmet. Till min stora glädje visade det sej att fitness 24/7 finns runt hörnet där vi bor och ännu bättre, mitt svenska gymkort funkar där. Soo awesome!
Det blev även bestämt att min älskade lilla hårboll Tarzan skulle komma hit och bo med oss.  Mamma skulle frakta honom hela vägen hit i bil. Jag inledde även mitt projekt 100 pass på under 6 månader och på bild 6 ser ni min hand med en cola zero från MAX. Jag chillade med den medan snubben var på nästa anställningsintervju en dag i slutet av oktober.
 
 
 
Halloween, Halloween. Min favorithögtid som ni alla vet! Det firade vi här i Oslo med horn och smink.  Jag och snubben hade jättekul även om det bara var vi. På bild 2 visar jag upp en outfit precis innan jag stack iväg på två intervjuer. Båda intervjuerna gick bra, jag fick provjobb på båda (vilket är bra) men när jag knyckte det ena jobbet när jag provjobbade struntade jag i att provjobba på det andra stället - mest för att jag visste att jag skulle få det med och det hade blivit förjävla svårt att välja.  Så keep it simple  
Bild 3 togs precis när Tarzan hade anlänt.  Han var så nyfiken på allt. Mamma och mini passade på att stanna över helgen när dom ändå var här. Jag och snubben käkade middag på deras hotell, vi var ute och tog några öl, kastade pil, festade lite och hade supertrevligt.  När måndagen kom var det dags att köpa nya jeans och en skjorta till nya jobbet. Dagen efter jobbade jag min första dag och sen började det rulla på. Tyvärr var Norge old school så man skulle skaffa sitt eget skattekort hos skatteverket och det skulle skickas till Sverige och där skulle någon scanna det och skicka hit det varpå jag skulle skriva ut det och ge till min chef. Därefter skulle skatten och allt som stod på pappret ändå korrigeras så ärligt talat ställer jag mej fortfarande frågan - varför i helvete krånglade dom till det så förjävligt?
Det tog dessutom för lång tid för mitt skattekort att komma så jag fick inte min första lön. Det var jäkligt trist eftersom man bara betalar hälften så mycket skatt som man brukar i december. You gotta love Norway!
Efter nyår fick jag ett brev som berättade att hurra nu har Norge också kommit in i 2000 - talet, nu ska skatter och shit skötas elektroniskt och automatiskt så jag behöver inte göra ett shit. Alltså hade dom troligtvis struntat i att ens skicka mitt skattekort.
Anyways, november är även månaden då jag klippte kaninklor för första gången och även lärde mej exakt hur man gör. Jag var svinnervös och Tarzan var as cool. Se det på bild 5.  På bild 6 är jag och snubben på KINO, en biograf här i Oslo. Den var GIGANTISK!! Vi såg Hungergames och den var svinbra och ärligt - biografen var GIGANTISK! Jag har aldrig sett något liknande. Försökte fånga det på bild men det gick inte. Summan av november är att det var en rätt bra månad helt enkelt. Saker började ljusna upp lite.
 

Årets sista månad och slutet på mitt 2013. Vi skaffade en gran, en liten och söt gran från jysk. Den var klar att bygga ihop och hade både kottar, presenter, glitter, stjärna, lampor och rosetter. Snacka om avancerad! På bild 2 ser ni en liten samling av alla mina tatueringar. Jag skrev en story om allihop, deras bakgrund och allt som hör dom till. Jag shoppade även hem lite grejer för hemmaspa. Bland annat en lermask innehållande grejer från döda havet, typ lera. Lär aldrig använda den igen. Lera var läskigt, kallt och kladdigt och hela badrummet blev svart.  Men kul var det. Snubben åkte till Sverige för att fira sin syrras födelsedag. När han kom tillbaka hade han med sej min stora last i livet - lussebullar  På bild 5 ser ni ett litet bevis på att jag tog 90 kilo i benpress. Jag var så chockad att jag kunde ta det efter att inte ha tränat ben på 4 månader. Jag bara ökade och ökade och även om jag kunde köra 100 vågade jag inte det. Det skulle innebära en ökning på 30 kilo och det vågade jag inte försöka mej på med risk för att typ göra mej illa.
Så blev det julafton. På bild 6 ser ni mitt paket från pojkvännen. Tarzan fick ett äpple och jag fick en rosa morgonrock som jag älskar och har på mej varje morgon, vissa dagar och ibland hela dagar. Även på kvällen och natten åker den på. Ja man kan ju nästan börja fundera på om jag har tänkt ha på mej den till jobbet någon dag.  Våran julafton blev lite förstörd av våran knark/alkis/skumma/brandfarliga/jobbiga/ rumskompis. Jag berättade lite om henne tidigare men som tur är blev hon vräkt till sist. Hon pajade våran julafton till stor del men jag bakade lussebullar så efter att ha tryckt i mej 10 stycken mådde jag bra i alla fall. 2 dagar senare åkte vill till Sverige och firade nyår med vänner, träffade familj och njöt lite av julledigheten framför allt jag förtjänade.  
Vi kom tillbaka till Oslo 2 januari 2014 redo för nya tag. Tja, vi får väl se hur det går.

 
 
 

 

 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0