Våran dag i Belgrad

Innan vi hoppade på tåget mot Montenegro spenderade vi en dag i Belgrad. Vi kom fram till staden tidigt på morgonen och tåget som skulle ta oss vidare gick inte förrän vid 18.00. Dom timmarna vi fick i Belgrad räckte ganska bra tyckte jag.
 
Vädret var kasst och mitt första intryck av staden var att den var väldigt deppig. Folk såg dystra och bleka ut, ingen verkade glad och alla var i allmänhet rätt otrevliga. Den enda varelsen jag tyckte om, av alla jag träffade, var en jycke som sprang runt på stan. Den var så obeskrivligt söt. Han bara satt där, mitt på torget och kollade på alla som gick förbi... tills jag kom.
När jag kom och pratade med honom följde han efter mej en bra bit. Han gick precis snett bakom mej och viftade på svansen. När jag gick in på ZARA la han sej lydigt utanför och väntade på att vi skulle komma ut igen. Sjukt gullig! Jag ville verligen ta med honom hem.

Förutom att Belgrad var en rätt trist stad, var det såklart riktigt billigt och det var ju kul.  Vi shoppade lite åt Pontus, klippte och rakade honom, käkade både lunch och middag på stan och köpte tågbiljetter, Vi la in våra väskor hos en garderobssnubbe, handlade snacks, betalade för flera toalettbesök, tog en öl och skäkte lite till välgörenhet. Vi gjorde lite fler saker och hur vi än kämpade, blev vi inte av med våra pengar. Vi hade tagit ut 800 spänn = 8000 serbiska dinar, och vi ar fortfarande en del kvar. Helt sjukt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0