På tal om wörk

Jag har ju skrivit en del gånger att jag har jobbat massor denna vecka. Jag kollade idag på min timelista och det ser inte så mycket ut men jag har faktiskt jobbat över 12,5 timmar och då var ändå alla lediga i måndags så ordinarie jobbvecka ligger på 32 timmar (man jobbar 8 timmar om dagen i Norge) och jag är på 44,5. Förstå att jag är rätt slut nu asså.  Men jag klagar inte, jag är nöjd och glad och känner att jag är duktig som tar mitt ansvar och att jag verkligen försöker. Hade jag struntat i allt hade jag såklart gått hem när jag skulle och inte hade jag väl kommit dit i måndags. Men just nu befinner vi oss i ett läge där det krävs att jag jobbar en hel del extra och egentligen ännu mer än så. Jag är ansvarig för hur allt går och får ta konsekvenserna för det som blir fel så självklart väljer jag då att jobba över några timmar för att så lite som möjligt ska skita sej. Det är en del av allt som har med extra ansvar att göra. Och jag tycker nog fasiken att jag gör det ganska jävla bra. 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0