Stuumpans wok

Jag tänkte tipsa lite om en wok jag brukar göra ibland som är rätt nyttig.  Sånt kan man ju såklart styra och ställa lite över men jag brukar satsa på att göra maten så nyttig som möjligt utan att förstöra den.  Det är en schyst kombo tycker jag.
 
 
♠ Nudlar (jag brukar välja dom nyttigaste nudlarna som finns)
♠ Kyckling
♠ Röd, gul och grön paprika
♠ Rödlök och gullök (man måste inte ha båda såklart)
♠ Cashewnötter (inte dom från godishyllan då såklart)
♠ Sweetchili-sås (väldigt kalorisnål och god sås)
♠ Soya
 
Det som är bra med wok tycker jag är att man kan slänga i precis vad som helst + att det är rätt snålt på fett. Man behöver ju tex. inte massa olja och grejer. Sen kan man ju byta ut nudlar mot fullkornsris. Själv gillar jag att variera.  Kolhydrater är ju ändå kolhyrater och kollar man på näringsinnehållet så skiljer dom sej oftast inte såååå mycket åt. Jag brukar ibland ta den som är minst nyttig med flit, bara för att det är lite godare.  Men bara om skillnaden är rätt obetydlig.
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0