Flyttar fram dieten

En grej jag kom att tänka på igår när vi var ute och promenerade är hur dum jag är som inleder en diet nu.

Alltså.. december, årets fetaste månad, årets enda det-är-okej-att-gå-upp-i-vikt-månad  Har jag glömt att jag på allvar missbrukar lussebullar under december? Och tänk på alla julbord .. nu gillar ju jag inte julmat så det är väl lugnt men ändå.  Allt julgodis då - pepparkakor, lussebullar, knäck, kola, daim. Asså man fläskar ju järnet i december. Hur kan man vara så dum att man startar med en diet då?  Tja ni hör ju.

Såå.. 17-dagarsdieten är officiellt framskjuten. Puh!
Tur att jag är så snäll mot mej själv. Inte ett år utan lussebullar säger jag bara!
Jag kommer att börja med den igen, när julen är över  Jag kommer fortfarande att träna massor och försöka tänka lite på vad jag stoppar i mej, men hårdjobbet kommer i januari.
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0