"Broccoli-och-bacon-paj"

Kolla vad jag fick för god mat serverad härom dagen.  Min duktiga snubbe lagade mat i typ 1½ timme och även om det inte ser supergott ut kan jag garantera att det var det. Till och med fast jag inte brukar gilla broccoli så var det det.
Jag tror att det skulle bli någon typ av paj, fast tja det gick väl inte helt igenom kanske så jag tror att det blev någon blandning av broccoli, ägg och bacon. Och sen gjorde han något med kål och sen tillsatte han mexikansk salsa på något sätt. Ärligt talat har jag ingen aning om vad han gjorde men som sagt, det blev riktigt gott.  Eftersom det är gjort på ägg, broccoli och även kål så kan jag väl kanske få säga att det var en rätt hälsosam rätt.  Sen är väl bacon som det är. Jag menar, det hör man olika om hela tiden. Såserna på bilden är mexikansk salsa och turkisk yoghurt.  
Det här var ett av dom första stegen in i vårt lite nyttigare liv.
 
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0