Mango

 
Idag köpte jag en mango, men jag har ingen som helst aning om vad jag ska göra med den.  Jag har hört att mango är nyttigt men alltså.. vad gör man med den? Käkar man den som den är eller använder man den som pålägg på mackan eller något..?
Jag har inte en susning.  Undrar varför jag köpte en mango...
 
Hmm.. jaaa, jusste ja, jag har ju hört att det är nyttigt!  Jag ska nog komma på ett sätt att käka upp den, eller så får jag göra som jag brukar när jag ska göra något i köket - googla.
 
P.s.
 
Kuggfråga!
 
idag skar jag mej i vänstra handleden (inte med flit) när jag skulle skära avocado.
 
jag är vänsterhänt och håller alltid kniven i vänster hand, hur lyckades jag med detta?
 
Någon som vågar ge sej på ett svar?
 
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Linda

Mumsa på mangon som den är ;) eller så kan du göra en as god mango glass!

Dock undrar jag varför du tatuerat Tommy & Tobias på din arm och vilka dessa är. :)

Svar: Jag gjorde ett tappert försök med mangon.. det gick åt helvete kan jag säga :P Nu ligger den smått trasig i kylen. Funtar på att ge mej på den en gång till någon dag.
Tommy och Tobias är min bröder
issa

2012-10-16 @ 00:06:48
Postat av: Linda

Oj :( det var ju inte bra ;)
Men här har du en länk till receptet om du får lust att pröva: http://juliakrischel.blogg.se/2012/july/mango-och-limeglass-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26.html#comment

Jaha okej :) Hoppas du har det bra!

2012-10-20 @ 12:33:29

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0