Kärlekslista

 
Igår när jag var ute och sprang kom jag att tänka på det där med kärlekslistor. Ni vet dom man skrev när man var liten. Jag och tjejerna i min mellanstadieklass var väldigt duktiga på att uppdatera våra listor. Den ovanför är väl på  ett ungefär kanske någon jag skrivit någon gång.
Jag är inte helt säker, eftersom jag inte har någon gammal dagbok här men jag minns att jag och vissa tjejkompisar älskade att sitta hemma hos någon en fredagkväll och skriva vilka killar som passade ihop med vilka tjejer och så.
Nästan alla i min mellanstadieklass var tillsammans med någon, till och med jag fick till det.
 
Men men. Det som jag funderade på med kärlekslistor är just hur kul det är. Man skriver vem man är kär i på 1:an om det skulle gå åt helvete med den tar man bara 2:an och så vidare. How romantic!
 
Man såg ju det ju inte på det sättet på den tiden, men egentligen är det ju jävligt douche att sitta och rada upp folk på någon himla lista. Okej honom gillar jag och honom och honom och honom... han är bätte än honom, honom flyttar vi ner några rader, okej han är snyggare så han hamnar högre upp. Oj, oj oj, igår var han så himla spydig ooopsie då åker han ner två rader *stackarn*.
 
Jag antar att ni förstår att jag smilade ordentligt för mej själv, där jag sprang och funderade fram och tillbaka på allt runt kärlekslistorna man skrev. Det roligaste av allt är väl nästan att man oftast inte ens var kär i 1.an på listan, men har var alltid lite mer trolig än vad resten var  - det var därför han blev 1:a.
 
Visst var man rätt rolig när man var liten.
 
Någon mer än jag som har gott om kärlekslistor i dom gamla dagböckerna?

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Katja - Säljer Mary Kay produkter

Okej vad kul :)

2012-11-04 @ 09:19:34
URL: http://katjasplace.blogg.se
Postat av: josefine

Heheh vad kul!
jag gjorde åxå så förr fast så var det en lista på söta/snygga killar!
kram!

2012-11-04 @ 13:26:32
URL: http://joseefiiinee.blogg.se

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0