Dag 5 - Måndag

Jag vaknade sent denna måndag. Jag såg ingen direkt anledning till att kuta upp för mamma väntade på någon som skulle komma och köpa sofforna som vi har här. När någon tant väl hade varit här och sen gått åkte mamma och Monica iväg till IKEA för att köpa prylar. Själv ville jag stanna hemma. Jag hade vaknat denna morgon med extrem mensvärk och dessutom hade det kommit en del moln. Min dag spenderades därför i sängen tillsammans med en
film.

När dom kom hem igen hade solen kommit tillbaka och vi solade ett tag. Dom berättade om all galenskap från IKEA och jag var inte förvånad kan jag säga. När solen började gå ner tryckte vi i oss lite rester och gjorde oss i ordning. Runt 20.00 promenerade vi iväg till Habaneras, ett centrum som ligger ganska nära här. Där kan man göra praktiskt taget allt. För några år sen när jag var här bowlade vi där. Ni kan se allt om det under Spanien 2009.
Det blev en hel del shopping och allt det kommer jag såklart att visa upp.

Såhär såg jag i alla fall ut när jag sprang omkring och letade fynd.









Habaneras är ett rätt stort centrum där man kan hitta i princip allt. För vår del var det såklart skoaffärerna som regerade.  Men även en hel del kläder lyckades ta sej från affären till min resväska.








När jag var inne på Bershka passade jag på att ta en bild på hur hemsk jag ser ut efter min lilla bergsklättring den första natten. Avundsjuka?



Tråkigt nog får jag väl erkänna att det där inte var allt, det fanns en hel del mer. Hur som helst fick jag i alla fall upp smilet lite efter en full påse från Bershka.





Det på hakan är ett blåmärke

Vi strosade runt i centrumet i några timmar. Vi hade ändå ingen lust att dricka alkohol så det var lika bra att ge järnet för lite shopping. Vi hade i och för sej shoppat i stort sett varje dag .. men ändå.  När Habaneras stängde gick vi hem och sen hällde jag upp ett stort glas cola och satte mej i soffan och kollade på film.  Det var soft med en ganska lugn kväll. Vi satt ju lixom inte bara av tiden, utan gjorde något hela tiden. Jag tycker ju inte att man måste dricka varje dag bara för att man är utomlands, egentligen tycker jag att det är rätt schyst att variera sej. Det blir ju såklart mycket alkohol, eftersom man behöver göra något på kvällarna och det enklaste är att bara gå ut och sätta sej någonstans. Det är dessutom mysigt så man säger ju sällan nej, men när man har centrum som stänger 22.00 går det ju exakt lika bra att lägga en kväll på nykter shopping.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0