Med eller utan scarf

På vägen hem tidigare ikväll började jag fundera på allt det där med relationer, dejting, break ups och så vidare.

Jag brukar alltid säga att det finns så mycket man kan göra rätt när man raggar, och ännu mer fel. Men om man gör dessa fel med stil kan det bli så mycket bättre än rätt.
För att göra det hela lite tydligare kan man väl säga att ragga är som att köra bil; det är massor man ska tänka på, komma ihåg, göra och absolut inte får göra. Man gör troligtvis en hel del fel hela tiden, men man är inte alltid medveten om det.
Jag har dessa uttryck i skallen fram tills jag börjar ragga, sen glömmer jag allting och efteråt börjar jag fundera på vad jag möjligtvis kan ha gjort fel den här gången. Att man lyckas innebär inte att man gjort rätt, att man misslyckas innebär inte att man har gjort fel, det är bara det att folk är exakt som bilar och vissa gör diesel och andra bensin.

Det hela är så förvirrande och det sägs att man har 1 minut  på sej att förmedla ett bra intryck. Folk brukar säga: var bara dej själv så kommer det gå suveränt. Men om personen man ska vara sej själv inför ogillar denna personlighet starkt så är det ju kört efter 1 minut.
Å andra sidan är det ju inte många som supportar att man blir en annan person för att lyckas haffa, men det beror ju såklart på syftet.

Jag funderade på det här med kläder, stil, utstrålning och sätt. Kan ett par örhängen förändra en hel bild av en tjej?
Jag tror att det finns vissa attributer som förändrar allting, såsom en scarf. Med en scarf kan man gott och väl dölja brösten, utan den visar man dom istället. Vilket intryck ger tjejen med scarfen jämfört med utan?
Min erfarenhet är att kaninerna vill slänga scarfen åt helvete och att dom näst intill obefintliga gärna har den kvar.
Blir det inte lite mer mystiskt med scarfen?
Jag menar, tjejen utan scarfen blir ögonknullad av hela stället, den med har chansen att välja ut den lyckliga en.
Är jag helt ute och snurrar nu?

På ett sätt känns det som att jag är helt rätt ute, men på samma sätt är det hela rätt luddigt.
Men det är ju knappast en nyhet att utmanande klädsel drar blickar och uppmärksamhet - speciellt av kaninerna. Som utmanande klassas man som lätt och är man inte in to utmaningar så passar det perfekt. En tjej med diskret klädsel syns inte lika lätt, men när hon blir sedd är det på ett mer seriöst sätt.
I alla fall är det såhär man brukar ställa upp det, men jag undrar om det verkligen är sant. Jag har testat både med och utan scarf och för min del har det nog mest handlat om scarfens utseende, där jag gått från liten lätt blondin, väldigt knullbar, till kaxig blondin som jag nog inte riktigt vill fightas med, troligtvis rätt knullbar. Jag vet inte om denna skillnad gjort så något gott egentligen, men det är väldigt intressanta spekulationer.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: melinda padron

SV: Jaha, det armbandet kommer från glitter :)

2012-03-17 @ 13:26:27
URL: http://melindapadronn.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0