God söndagsmiddag

Nu tänkte jag tipsa om den goda middagen jag åt.  Den var god och dessutom ganska nyttig. Det är visserligen börd med, men jag är inte så rädd för kolhydrater som alla andra bantningshysteriska människor är. Som flera av er vet har jag struntat i att äta kolhydrater på sista tiden, men det är bara fram tills jag har uppnått lite resultat. Efter det ska jag gå tillbaka till ett litet intag av kolhydrater och inte pressa i mej sådär mycket som jag gjorde tidigare. Det var helt onödigt.
Denna måltid innehåller ca. 420 kalorier per portion och jag själv anser väl att lite bröd inte dödar. Rätten går att göra på många olika sätt, men ska man göra det här borde man i alla fall ha kvar brödet, det är ju det som är hela grejen.

Det blev en halvlyxig söndagsmiddag, eftersom jag tar tillbaka allvaret imorgon igen.



♦ Shibata bröd
♦ Kyckling
♦ Kantareller
♦ Mixad sallad
♦ Fetaost
♦ Rödlök
♦ Groddar
♦ Spenat
♦ Avocado
♦ Creme fraishe med valfri smak

1.) Stek kycklingen i små bitar (ca. 2x2 cm /3x1 cm) tillsammans med kantarellerna. Krydda sedan med Timjan, salt och peppar.
2.)  Rosta Shibata brödet
3.) Lägg på allt som du vill ha på brödet.

Det som är uppradat i listan hade jag , men man kan såklart byta ut allt. Jag hade dock inga kantareller, eftersom svamp är något av det värsta jag vet.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Hanna

SÅg supergott ut!

2012-03-26 @ 16:49:24
URL: http://pannishannis.devote.se
Postat av: neli

va gott det såg ut =)

2012-03-26 @ 16:53:11
URL: http://iamsofashion.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0