Nervös!

Jag sitter i soffan och har precis kollat klart på en film. Allt är hur lungt som helst, ändå sitter jag och skakar av nervositet och till viss del stress. Om jag är nervös redan nu, hur fan kommer jag då vara om 3 timmar när jag är på plats?

Dt är första gången i hela mitt liv som jag ska stå bakom en riktig bar och det känns skitjobbigt. Jag hatar när jag inte presterar riktigt bra, eftersom jag ofta snackar om att jag duktig och lär mej snabbt och grejer. Upp till bevis, säger jag bara.
Usch vad jobbigt. Lyckligtvis är jag även född med två egenskapersom heter "realist" och "pålitlig". Jag har väldigt svårt att sitta och säga att jag är bra på något om jag inte är det, eller om det finns en risk att jag kanske inte kommer vara så himla duktig i början.

Fenomenet anställningsintervju är en riktig balansgång. Risken att säga totalt fel är stor och risken att säga något rätt som senare blir fel är ännu större. 
Uttrycken "Det här är jag bra på", eller "jag är bra, men skulle behöva finslipa lite" har en hårfin skillnad när man ser det svart på vitt, men en gigantisk skillnad när man säger det framför en arbetsgivare. Det som gör det hela ännu värre är om man säger att man är duktig på något för att man inte ska ge intryck av att vara osäker på sej själv, och sen visar det sej att man inte var så jäkla duktig trots allt. Jag hade blivit rasande om jag var arbetsgivare och någon nisse körde det spelet på mej.

Herregud, det här är so confusing. Nu sitter jag och funderar på exakt vad jag har har sagt.. Jag hoppas att jag inte gör bort mej ikväll.

             

Min första Piña colada


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Va? :P

2012-02-10 @ 17:55:36
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: johanna <3 ♫♪

Fin blogg ;) du får ha en bra helg!

2012-02-10 @ 17:58:04
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fråga en fråga i frågestunden så får du svar på frågan i videoinlägget ikväll!

http://mimmiiiss.blogg.se/2012/february/fragestund-med-felicia.html#comment

2012-02-10 @ 18:55:07
Postat av: HENRIETTA

sv: Detsamma! :)

2012-02-10 @ 19:16:14
URL: http://henriiettaa.blogg.se/
Postat av: Jennifer Ljungquist

fin blogg, vad ska du göra idag ??

2012-02-11 @ 14:08:20
URL: http://jenniferljungquist.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0