Jobb och cash

Hej
Så var det onsdag och jag har varit riktigt duktig! Först städade jag en stor del av natten, sen fick jag några timmars sömn och sen har jag röjt på tomten hela dagen.  Eftersom jag behöver så mycket stålar som möjligt nu till Spanien, så har pappsen gått med på att pröjsa mej för att möblera om våra rabatter lite. "Lite" är egentligen fel ord, det finns massor att göra. Tur för mej för då blir det mer jobb.  Lönen är helt okej så om jag jobbar på ordentligt framöver kan det nog bli en fin slant.  Utöver det har jag ju mitt bartenderjobb, som jag för övrigt hatar så otroligt mycket just nu. Jag vantrivs på stället jag är på och det är ytterst få saker jag gillar med att jobba där. Baren är urkass och på något sätt känner jag mej lite för kompetent för att jobba där. Jag tror att jag insåg hur trött jag är på stället när jag fick en beställning på två P2 och chefen frågade mej om jag kunde göra dom eller om han skulle göra det.
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Har jag gått från att jobba på ett ställe där drinkarna inte lämnas ut om dom inte är exemplariska till en chef som frågar om jag klarar av att göra en P2?! Trot eller eller ej, men egentligen kan man fan inte göra en P2 där. Dom har ingen vaniljvodka! AAAh jag tänkte samma sak; hur kan man ha en bar utan vaniljvodka?!
Okej, egentligen är Stockholms drinklistor inte dirket överfyllda med drinkar som innehåller vaniljvodka, men ändå.
 
Ja.. så nu jobbar jag lite i trädgården istället. Det är nice. Jag får lyssna på musik, jag har ingen som står och glor på mej hela tiden, jag har ingen som anmärker på det jag gör och jag jobbar i det tempot som passar mej. Men det är ju i och för sej ruskigt kul att jobba som bartender - när man jobbar på rätt ställe vill säga.
När man står rakt upp och ner i 10 timmar och under dessa timmar bara har några få saker att göra som inte inkluderar att bara stå rakt upp och ner, då är det inte så glammigt att vara bartender. Men annars, fan jag klagar inte.
 
När jag kommer till Spanien ska jag försöka hitta ett bartenderjobb. Jag tror att det är sååå mycket roligare att jobba som bartender där. Dom har ju inte samma ölkultur i södra Europa som här i norr så det blir mycket mer drinkblandande, och det är ju det som är kul.  När jag kommer tillbaka till Svergie en dag kommer jag vara en riktigt attraktiv bartender om jag lyckas få till det i en bar i Spanien.

Nog om pengar och jobb, haha.
Hoppas ni har en bra onsdag so far.
 


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0