Gårdagen med Emilia

Igår spårade det som sagt ur ordentligt. Emilia kom hem till mej tidigt på morgonen.. typ 12.00 men ändå.  Vi chillade ett tag och sen fixade jag till mej och så åkte vi iväg för att spela biljard. Efter biljarden skulle vi egentligen käka middag men dumma som vi är hade vi tagit 2 glas vin under tiden vi spelade. Vi båda visste hur det brukar sluta men kunde ändå inte hålla oss. Jag vann i alla fall och efter att Emilia avslutat en omgång med att säga: vart fan har den svarta tagit vägen? tänkte vi nog att det var dags att börja runda av. Vi körde en omgång till och sen satte vi oss för att dricka upp vinet.
 
Såhär efteråt tror jag att jag får ta på mej skulden för att den svarta försvann. Jag var hel, och vafan.. jag tänkte väl inte så mycket.
 
När vi skulle gå och käka ville jag käka grekiskt men det var en bit att åka för att kirra det, speciellt om man jämför med vårat älskade alkishak Dovas på andra sidan gatan. Det slutade med att Emilia vann loppet så det blev fläskfilé, pompa, bea och sallad - mums i och för sej.
 
 
Efter maten blev det såklart vin.. vin och ... vin. Vi träffade några trevliga människor som bjöd på tequila och tja, sen var det väl mer eller mindre kört. Själv försökte jag faktiskt avrund första gången redan vid 23.00. Emilia skulle ham och packa för att åka iväg tidigt nästa morgon och själv skulle jag ju träffa Olivia i stan vid 13.00.
Det gick hur som helst inge vidare att få hem Emilia vid den tiden så tillslut bestämde jag mej för att sista tuben fick var mitt sista bud. 00.21 och den tuben fick jag inte heller åka med. Jag ville ju stanna själv, såklart, men å andra sidan tänkte jag på att Dovas ändå stänger 01.00 så..
Men hur som helst gick det åt helvete.
Vi hamnade på en fest och kom inte därifrån förrän tidigt på morgonen. Vid 5.00 travade vi in på Max för att käka igen. Jag var egentligen inte ett dugg hungrig, ändå åt jag.
En av dom i köket hade skrivit ett trevligt lite meddelande i hamburgerlådan.
 
 
Jag landade i min säng vid 6.00 efter en väldigt lång dag. Vi hade haft riktigt kul såklart, även om det aldrig blev som vi hade tänkt oss.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0