Miss beer

Home sweet home!

Nu sitter jag i min älskade soffa med en film igång.  Då trivs jag, haha.
Om en stund ska jag hoppa in i duschen för jag känner mej riktigt ofräsch. Bortsett från att mina skor var lite för trånga så har min kväll varit riktigt kul. Från 18.30 och fram tills en timme efter stängning var jag på Olearys i Fridhemsplan och jobbade.
Det gick grymt mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Jag vet inte vad det är med mitt bristande självförtroende nuför tiden.. eller lögn, jag vet precis vad det handlar om.
Det är inte mycket som blir lättare med tiden och en av dom grejerna är att skaffa jobb. Det är inte konstigt att man börjar ramla ner i skiten när man gång på gång får ett nej. Arbetsmarknaden är en tuff plats och jag är glad att jag har viss uthållighet, för hittills har jag ju orkat med. Det har bara gått 8 månader och några gånger har jag ju haft jobb.. fast det kanske är ännu värre - att man får jobb och sen blir av med det på ett eller annat sätt. Ut och söka igen helt enkelt.

Hur som helst får man i alla fall provjobba en hel del när man söker jobb och det är väl det jag pysslar med just nu.

Det gick hur som helst himla bra ikväll, men tyvärr kan dom bara erbjuda en vid behov-tjänst. Det suger men man får ta det man får.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0