Jag begick ett misstag till

Det sägs att man lär sej av sina misstag,
men hur fan ska man kunna lära sej något om man inte får en andra chans.
Om ingen vill reda ut det som hänt,
om ingen vill glömma,
om ingen vill förlåta,
om ingen vill gå vidare..
Hur fan ska man då någonsin kunna acceptera att man är männsika,
som begår misstag ibland?

Jag är så förbaskat trött på mej själv.
Alltför ofta vaknar jag upp och tänker: så var jag där igen.
Jag begår misstag utan att veta att jag gör det förrän det är för sent.
Jag försöker alltid att göra det bättre
men lyckas av någon anledning bara att göra allt ännu sämre.

Det sägs att man kan förändra sej själv,
jag är tveksam.
Det är möjligt att man kan,
men hur märker man att man är förändrad när man lever med sej själv varje dag?
Jag märker inte att jag gått upp i vikt, förrän jag gått upp 5 kilo.
Hur ska jag kunna märka när jag gått från mest värdelös till värdelös?


Allt är bara så fruktansvärt tröttsamt,
och ibland fattar jag varför folk tänker som dom gör..


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0