En dag i London

Jag bodde i Hastings, men under mina 3 veckor i England spenderade vi definitivt inte all tid där. Vi reste en hel del faktiskt. Från Hastings till Brighton, Cambridge tror jag, Eastbourne och självklart huvudstaden London.

Nu ska jag visa lite pix och berätta lite om hur det var att åka till London för första gången som gående inidivd.

Till att börja med minns jag att tanten vi bodde hos varnade mej och Linn genom att säga:
- Be prepaird, so many students get back telling me, with theri faces like ooooh, it's so huge.
Yeah there are more than a million people in London, so that's a lot of people.

Jag och Linn tittade på varandra och sen på tanten och ba: ååååh...
Jag visste inte om jag skulle kunna hålla mej för skratt. Alltså, Stockholm hade en miljon människor då. Snacka om att kärringen hade dålig koll på sin huvudstad.

Men min tant var lite speciell. Det bästa var att hon nästan aldrig var hemma. För det första jobbade hon på en bondgård och när hon inte var där speed-datade hon. Jag kommer aldrig glömma när hon kom hem och var så frustrerad över att hon inte längre fick vara med i 35-45gruppen. Hon föredrog killar i 38-årsåldern, själv var hon 56 tror jag. Fast hon såg ut att vara långt över 60, det enda som saknades till hennes häxutseende var vårtor. I övrigt var hennes hår äckligt och stripigt, hon hade alltid påsar under ögonen, märkliga rynkor, trötta ögon, trist hållning, fula former och ärlig talat ingenting på rätt plats. Stackare.

Anyway, nu ska jag visa hur det såg ut i London när jag var där.






Piccadilly circus


London eye


Det var tydligen olagligt att sälja grejer mitt på gatan i London.. nääähää.. Stackars gubben.


Polisen beslagtog det mesta men lät honom behålla...


.. Det här, schyrra!




Big Ben


Buckingham palace. Det ryktades såklart att drottningen var där samtidigt som vi var det.


Utanför slottet är det många som reser ett tält. Jag vet inte om det det beror på att dom hoppas att se drottningen eller vad det kan vara, men det är det som känns mest rimligt. Om inte annat för att dom är hemlösa och hoppas få skydd av alla 1000-tals vakter runt slottet, om något skulle hända. Who knows?

Efter att ha sett allt som man borde se i London fick vi gå själva och shoppa. Jag köpte en del prylar och jag tror att jag har det mesta kvar. Min absoluta favoritaffär blev helt klart 99pence-store. Man kunde kama hem riktiga kap för 14 kronor.

London är helt klart en stad man ska besöka om man inte varit där.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0