Trötta spekulationer

Denna kväll har fört mej in på en hel del tankar. Det ena leder till det andra, ni vet. Börjar man tänka på tandborstar slutar det med att man tänker på olika typer av mjöl. Ikväll har jag tänkt lite.. eller snarare funderat kring, en snubbe.. höhöh ovanligt.
Killar i min ålder struttar mest runt, alla vill vi utforska allt vi hinner innan man ska stadga sej. Det hela förde mej in på en snubbe jag snackar med en hel del nuför tiden.
Föreställ er en kille runt 30, han ser bra ut, har ett bra jobb, eget boende (såklart), en bil som rullar, vänner och familj. Han reser när han har lust och när han inte jobbar ägnar han sej åt exakt det han vill. Det här är bara ett exempel men jag kan ändå inte komma ifrån frågan: Varför är han singel?
Jag menar, vad är det för fel på honom då? Låt oss säga att han faktiskt aldrig har haft ett seriös förhållande. Eller jo, en gång, dom var tillsammans i 6 månader. Gick på bio och fikade en gång, annars umgicks dom mest på olika håll, vill säga - umgicks inte alls.

Vad vill jag då säga med det här?

Jo, att det är så jävla lätt att ta så grymt jävla fel. Ena studen kubbar jag ifrån killar i min egen ålder så gott jag bara kan. Men nu sitter jag här och undrar varför killar, som redan utforskat allt ensamma är singlar. Har man aldrig haft ett förhållande är det naturligt att folk undrar vad det är för fel på en. Eller?
Men visst borde man väl reagera lite i alla fall? Okej att det finns människor som trivs ensamma, men fan.. inte hela livet.
Jag tror fortfarande att det är något mystiskt med sånna människor.
Om man verkligen har allt och ser ut att vara den perfekta pojkvännen, så borde ju tjejer flockas runt snubben. Men nej.. klart man frågar sej varför det är så.
Jag tycker i alla fall att det är märkligt. Att han inte vill ha ett förhållande svarar inte på frågan varför tjejer inte ens försöker.. Vad är det då som är fel?

Jag säger det igen, det här är ett exempel men det är ju inte taget från intet. Det vimlar av sånna här människor och eftersom Stockholm sägs vara världens ensammaste stad är det nog ett mörkertal vi snackar om. Så vad är det då för fel på människor?
Låt oss säga att killen jag snackar med är exakt så bra som det verkar som, en riktig man med andra ord. Han har allt, utom en tjej. Det är ju perfekt!
Jag vill gärna veta vad felet är innan jag går i någon fälla. Kanske är han otroligt självupptagen eller en riktig jävla tråkmåns när det kommer till kritan.
Att ta steget och ta reda på det kommer ta mej låååång tid. Vad sägs om att jag bara bestämmer mej för att lägga locket på? Det kanske är bäst så. Jag vill ju ändå inte heller ha något seriöst, eller hur.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0