Del 10. Fjortiz-izza



Mitt bråk med Rebecca slutade plötsligt.
Det var en sen kväll, jag kom hem, jag loggade in på playahead.
Jag hade fått ett antal gb:n. Jag kollade snabbt. Ett av dom var från en kille som berättade att en tjej hade gjort en ny användrare och låtsades vara jag. Hon hade bilder på mej och sen skreb hon till folk.
Jag fattade ingenting.
Men det verkade vara sant.
Denna någon, som gjort det hade gjort något så korkat som att skriva till mej också. "Fjortizizza" hette användaren.
Jag klickade och läste om mej själv.
Det någon hade hittat på.
På notisen stod det "Elverket 4- life" och på pressen kunde man läsa att jag var knarkare, emo, lesbisk, ful, hora, tänder bara på invandrare, fet, fjortis, bisexuell, tänd på Ylva och mycket mer. Det räcker, man förstår.
I albumet fanns det bilder på mej där någon hade skrivit egna beskrivningar. Jag var full, jag var påtänd och så vidare.
Det var hemskt att se och jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag skrek, jag tappade kontrollen totalt.
Pappa kom och såg sidan, min lillebror stod bredvid.
Jag sprang upp på övervåningen och slängde igen ytterdörren. Jag sprang, sprang och sprang. Benen gick så fort och jag visste inte vart jag var på väg. Jag vara sprang. Jag sparkade på träd, drog mej i håret och jag var helt förstörd. Jag kände mej så otroligt hjälplös just då.

Jag kom hem, pappa försökte prata med mej.
Det enda jag sa var:
- Imorgon dör Rebecca..
Jag var helt säker på att det var hon. Den här sidan hade kommit upp strax efter vårat bråk, och jag visste att hon var inblandad på ett eller annat sätt.
Pappa ringde mamma och mamma gick hem till Rebecca och hotade henne lite.

- Om sidan inte försvinner innan 22.900 ikväll gör vi en polisanälan.

Rebecca såg livrädd ut.

Sidan försvan.

Plötsligt fick jag ett samtal av Tommy.
Han sa att han satt och kollade sidan och påstod att det faktiskt inte fanns något som sa att det där skulle vara just jag.
Han ändrade i och försej den saken när jag sa att det stod "Här är jag när jag är aspackad" på en av bilderna.
- Okej.. men då polisanmäler vi det här.
- Vad fan ska det vara bra för, vad gör polisen? Jag sköter det där själv, jag vet ju vem det är.
- Syrran ta det lugnt, du vet ju faktiskt inte vem där är.
- Jo
- Okej du tror att du vet, men tänk OM du har fel
- ....
- Okej, vi gör såhär. Vi polisanmäler och är det hon får du slå henne hur mycket du vill, jag kan hålla i om du vill.
- Okej

Jag visste att han inte menade det. Tommy skulle ju aldrig gör det där, men det kände bättre när han sa det.
Jag polisanmälde, dagen efter visste alla om det.
Extra- engelskan blev värst.
- Issa, varför heter du "fjortizizza" på pa? frågade Sofie
- Tror du seriöst att det är jag? färga tillbaka håret för fan.
(Hon hade färgat håret brunt, och blondiner sägs ju vara korkade, det var bara ett kaxigt inlägg)
Ryktena om att jag hade polisanmält spreds oerhört fort. Vem hade någonsin kunnat ana att man kunde få så mycket skit för att polisanmäla en sån sak.
Jag led mer än någonsin i skolan. Samtidigt som jag lyssnade på deras onda kommentarer fick jag höra hur töntig jag var som hade gått till polisen. Men jag stod ut.

Som tur var tog allt slut på en vecka. Polisen spårade IP-adressen och det visade sej att den skyliga var Carro, eller rättare sagt, det var hennes dator. Självklar hade hon inte gjort det där ensam.
Hon åkte in på förhör, sen var saken klar.
Carro vågade aldrig säga ett ord till mej mer. Däremot snackade hon högt och tydligt med andra om mina bröst och om resten av min kropp.
Mina bröst blev kända som "chipstuttar", vilket oerhört omoget ord...


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Roya

wtf issa?

2009-05-25 @ 21:04:15
URL: http://roooya.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0