fredagkväll

Fredagkväll då?
Jag visste att jag skulle vara ensam hemma större delen av helgen, eftersom min pappa är musiker och spelar i band kommer det ju upp saker som spelningar lite då och då. Det här var en sån helg.
Han stack hemifrån vid 5-tiden på fredagen och kom inte hem förrän runt halv 2 och samma sak på lördagen.
Jag var inställd på att vara ensam men riktigt så blev det inte.

Efter att jag hade varit i Skärholmen tänkte jag åka och snacka lite med en chef om jobb, men hann inte så långt.
Redan några stationer från stan ringde Carre. Vi träffades på Donken och sen satt vi där och snackade ett tag. Efter att vi hade suttit där ett tag och kommit fram till absolut ingenting, åkte vi hem till mej.
Strax efter att vi kommit hem åkte pappa hemifrån.
Resten av kvällen drack vi te, snackade och bastade. Sen tog vi en promenad till Spånga när Carre skulle hem och när jag kom hem ensam igen var hela huset tomt.

Sen hände det som absolut inte får hända när man är tjej. =P
Jag hittade en trevlig burk av något slag och på burken stod det att innehållet var jättebra för håret! Jippie tänkte jag och körde i det där joxet.
Efter det satte jag på en film. Efter att det gått ungefär 20 minuter gick jag och kollade i spegeln och till min fasa såg jag att mitt hår hade blivit blått. Just då kunde jag hålla mej lugn för jag tänkte att det kanske kunde vara någon effekt av något slag och att det sen skulle försvinna när man sköljde ur.
Ett tag senare sköljde jag ur håret och sen återgick jag till min film.

Det tog typ en 40 minuter så låg jag där i soffan och snarkade. När jag vaknade stod pappa och typ skrattade åt mej och frågade:
- Tittar du på det här?
Filmen hade alltså tagit slut och det enda som visades var det där som är precis i början med "Spela film" "extramaterial" och allt det där.
Efter en se så där 10 minuter orkade jag ta mej upp och gå och lägga mej i min säng. Då var klockan halv 2.

Jävligt mysig kväll, bortsett från chocken med mitt blåa hår...

Kramar

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0