stuumpans tankar kring rasism

Jag är inte 100% svensk men fy fan vad det här är vackert!



Jag önskar att alla i Sverige kunde vara stolta över allt det vi hittills har lyckats åsadkomma. Istället för att se den här fina sången som rastistisk kan vi väl se den som en hyllning till ett land som trots sina nackdelar kommit såhär långt!

Jag önskar att alla Sveriges invånare kunde vara ett lika stolt folk som alla andra. Vad fan spelar det för roll vart man kommer ifrån? Jag är norsk, inte fan ber någon mej att dra åt helvete varje dag. Min brorsa är halviranie och får en kniv mot halsen varje dag. Vad fan är problemet?! Jag fattar inte det.

Det här är min personliga åsikt och jag hoppas att ingen kommer halshugga mej för den:
Sverige är ett land med så oerhört många olika religioner och kulturer, numera. Sen verige började ta in invandrare har vi lärt oss så jävla mycket, och det är fel att vi försöker låtsas om att det inte är sant.
Och det är precis lika fel att invandrare säger varje dag att inte en svensk skulle klara sej en dag utan dom för det stämmer nog inte.
Sverige har alltid klarat sej utan invandrare, dom har alltid klarat sej utan Sverige. Men det handlar inte om att inte kunna eller att kunna klara sej utan, det handlar om att lära sej att kunna leva med människor oavset kultur, religion, utseende eller personlighet.
- Stick hem till ditt land, är en sånd där mening som är lätt att säga.
Men inte säger man det väl till någon som alltid bott här och inte vet något annat.
För mej är alla som bor i Sverige hemma.
Och jag tror inte att dom flesta hatar invandrare, det man hatar är vissa invandrares beteende, men det är inte typiskt för just turkar, eller libaneser eller iranier, det är typiskt för vissa människor.
Likaväl som en invandrer kan hålla på med skattefifflingar kan en 100% svensk, blond, blåögd tönt göra det.
Sen att folk ibland är så jävla trögsynta och inte kan se en fucking sanning, tja det är ett annat problem.
Och sen en personlig hälsning från mej: VAD I HELVETE ÄR EN SVENNE?! ?! DET HETER SVENSK ELLER SVENSKA. THAT'S IT. Nu ska  jag kolla här vad svenne egentligen betyder

2) om svensk (
se SVENSK, sbst. ¹); vanl. (särsk. av invandrarungdomar) använt föraktfullt l. ss. skymford. Skall vi bygga ett system där vårt handlande och våra möjligheter främst dikteras av huruvida vi är män eller kvinnor, judar eller greker, svennar eller svartskallar?
SvD 27 ⁄ 8 1995 , s. 18. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med en svenne.
SDS 17 ⁄ 8 1998 , s. A17.

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

Hej och hå. Dom får hata oss, vi får inte hata dom. För då är vi rasister. Vilken jävla tur att jag inte hatar någon!

En hälsning från mej till alla rasister: Ni säger att blattar är dom som klottrar, våldtar, slåss, begår en jävla massa brott, skattefifflar, bedrägerirer, rån. Ni säger att dom misshandlar småbarn och att dom tar era tjejer.
Bara en snabb fråga som jag skulle vilja ha svar på, om det finns någon rasist där ute.
Vad tror ni att alla dom "svenska" pojkarna gör då? Sitter dom hemma och stiickar med mormor eller?
Jag vill minnas att både hagamannen och han som dödade Engla inte hade någon som helst invandrarbakgrund. Och det där var två exempel, mycket hemska och väl observerade.
Och en ännu bättre fråga är hur jävla lagliga rasister är!
Jag tänker inte ställa mej på invandrares sida för jag vet hur jävla fel många av dom gör! Jag tänker inte ställa mej på "svenskarnas" sida heller, för jag vet hur mycket dom gör fel.
Jag tänker ställa mej på sidan där folk gör jävligt rätt.
Gå i skolan, skaffa ett jobb, betala skatt, lär dej etik och moral, BETE DEJ SOM FOLK.
Sen får du komma vart fan du vill ifrån.

Hej jag heter issa och jag är både norsk, svensk och skotte. Om du ber mej dra hem till mitt land får du fan ge mej en karta och kompass, för jag vet lixom inte riktigt VILKET som är mitt land.

Kramar

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Mm

Du har såå rätt måste jag säga ;)

2009-06-09 @ 17:03:11

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0