sunday- vadå soldag?

Började fundera igår också. Ni vet när Issa funderar och analyserar, då kan hon gå jävligt långt.
Igår funderade jag på varför "sunday" heter just "sunday".
"Soldag" lixom. Okej om det alltid var soligt på söndagar men det är det ju aldrig.
Det är ju ta mej fan alltid regn och moln på söndagar, såvida man inte har bosatt sej i Egypten eller något.
Men i Sverige.
Fast då andra sidan säger vi ju söndag.. som inte betyder något över huvud taget egetntligen *suck*
Det gick visst inte så bra det här =P

Kramar

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0