Att vilja döda sej själv

Godmorgon
Som ni kanske märker har jag inte skrivit något på några dagar, ni fattar säkert varför.
Igår hade jag dessutom inte tid att skriva. Så här såg min dag ut igår:

Först var jag i skolan tills jag slutade, vilket var rätt tidigt igår. Klockan 13 skulle jag vara hos BUP, jag var en timme för tidigt så bestämde mej för att göra ett ärligt försök att plugga för första gången på flera dagar. Det gick ungefär som samtliga av mina andra försök. Jag pluggade i 10 minuter sen orkade jag inte mer. Trött som jag var lyckades jag dessutom somna där mitt i allt.
Klockan 13 började mitt samtal.
Jag var beredd på att få göra det jag gjort en gång i veckan i ett halvår nu, men det blev något helt annat.

Efter att ha suttit och snackat med "IH" en stund, se sådär en 20 minuter kanske, blev hon jätteorolig för mej och hämtade BUPs doktor. Hon blev också orolig så det slutade med att jag fick gå ut och vänta en timme för att sen komma in på akutmottagningen en timme senare. Då hade dom kontaktat mina föräldrar också.
Sen fortsatte hela eftermiddagen med samtal hit och dit och vid 5 kom jag ut därifrån.

Då hade jag suttit i fucking samtal i 4 timmar, jag var trött och jag hade blivit tvingad att lova att jag inte skulle ta livet av mej annars skulle BUP lägga in mej på någon jävla akutmottagning på ett sjukhus. Tyvärr är det ju så att när dom misstänker att det finns risk att en människa tar livet av sej om dom släpper en, då håller dom en kvar. Efter 4 timmar kom jag ut, hade lovat att fortsätta leva, fått information om två olika mediciner som jag nu ska ta och ett hårt förbud  att gå till skolan.

Jag vet att ni nu undrar varför jag hamnade i den där skiten igår.
Svaret är att jag kvällen innan fick otroligt starka självmordstankar och min självdestruktiva sida höll på att bryta ut igen.
Så många gånger som jag tänkt men ändå stått emot. Men tisdagkväll var jag så äckligt nära på att göra något jag inte borde. Jag vet att ni där ute tycker att självmordstankar är något man använder för att få uppmärksamhet, men jag vet också att det finns ni där ute som vet hur det känns att gå igenom det.

Och jag säger en sak till er som tror att allt handlar om uppmärksamhet:
- Uppmärksamhet får jag ändå. Jag driver en av Sveriges bästa bloggar för i helvete.
och en sak till. BUP går man inte till för att det är kul, BUP går man till för att man inte längre klarar av sej själv, så någon annan måste ta kontrollen över en. Det är så lite kul det kan bli. Men fan uppmärksamhet är ju jääävligt niiiiiiice!

Kramar



Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Emma

åh :( säg till om du vill prata. När som helst, vilken tid på dygnet som helst. Jag lovar att lyssna. Jag vill att du ska må bra :)puss<3

2009-02-11 @ 22:12:11
URL: http://hejmonki.blogg.se/
Postat av: Fridaaa

Men gumman... det är bara att ringa när som helst om du vill snacka.. jag finns här för dig om du behöver, lovar! <3

Hoppas du mår bättre snart, saknar ju dig i skolan!

2009-02-12 @ 21:16:29
URL: http://froolf.blogg.se/
Postat av: Amelia

du får mig att bli tårögd :(

jag vet hur du känner och jag säger en sak: it can only get better :)





okej, det här e töntigt men lyssna på amy diamonds "it can only get better" :P den e faktiskt bra, hehe :) <3

2009-02-19 @ 00:10:13

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0