Stuumpan som lucia

Det är tydligen lucia idag, helt ärligt jag hade ingen aning.
Flera av traditionerna vi har i världen tycker jag är så värdelöst onödiga. Lucia är en av dom. Alla tycker att det är så vackert, jag kan bara se en fördel med det och det är att man missar lektion i skolan, det är skönt.

Man kan faktiskt se att jag har varit lite såhär i hela mitt liv, typ jag har alltid vägrat att springa runt den jävla pinnen som en jävla idiot på midsommarafton. Jag har gjort det någon enstaka gång tror jag.
Jag har sett bilder från lucia på fritids. Alla tjejerna ska vara lucia. Och där står dom i en klump och gör sej fina och någonstans en bit i från dom står jag med kronan helt snett och det röda snöret man har runt sej hänger inte alls snyggt. Det bara hänger där, knappt knutet. Och dom andra luciorna står där så fint med ljus i händerna, kronorna rakt, snyggt och prydlige sulle det vara. Och stor rosetter av det röda snöret har dom runt midjorna, tja dom som inte existerade i den åldern.

Ändå måste jag nog säga att den absolut charmigaste lucian var nog jag själv. Jag såg inte riktigt klok ut, men då andra sidan hatade jag skiten så det spelade nog ingen större roll för mej. Inte kunde jag sångerna heller så jag gick nog bara där i tåget med 100 anadra lucior. Dom sjöng ju, så varför skulle jag göra det?
Jag kunde inte heller förstå varför alla skulle gå på ett speciellt sätt.
Jag gick helt vanligt, alltid skulle jag strunta i allt. Men känner jag mej själv rätt ville jag verkligen inte vara lucia och då engagerar jag mej inte heller.

Någon gång ska jag försöka scanna in bilden så ni får se




Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Paula

Glad lucia!

2009-12-13 @ 19:09:08
URL: http://shefabulous.se
Postat av: Emmelist

ja det borde dom göra :)

2009-12-13 @ 19:33:24
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



taack kära du :)

2009-12-13 @ 23:05:45
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0