pierca sej oseriöst = infekton?

Heej heeej, slut på lovet och första dagen idag.
Fy fan, jaja men man kommer ju inte undan så.
Enligt min kära bästis är det bara 62 skoldagar kvar, härligt härligt.

Jag  har fått lite frågor angående min piercing i näsan för 30 spänn. Jag tyckte själv att det var helt sjukt och trodde aldrig att jag, som är så noga med mina piercingar, skulle sjunka ner till 30 spänn när jag hittills lagt ut flera hundra för att verkligen få det bra.
Men sanning att säga finns det absolut ingen skillnad.
Min näspiercing har jag fortfarande inga problem med, den är skitfin och jag är verkligen nöjd.
Jag har nu 8 piercingar och jag har inte haft något problem med någon.. eller jag har haft lite problem med navelpiercingen i och försej, och den är tagen på ett riktigt seriöst ställe!
Så hurvida seriöst piercingstället är eller inte har inte ett skit med hur bra piercingen blir eller inte att göra.
Absolut inte!
Om man ska få infektion eller inte avgör man själv.
Det gäller bara att man sköter om sin piercing, tvättar den regelbundet, käkar näringsrik kost, käkar lite vitaminer, inte petar på den och sånt.

Stället där jag piercade mej var väl inte direkt seriöst, då skulle det inte kostat 30 kronor =P
men snubben som piercade hade handskar och själva verktyget såg ut precis som jag gissar att det skulle se ut i en seriös piercingstudio.

Ni som är osäkra på om det är speciellt bra att pierca sej på ett sånt ställe tycker jag definitivt ska tänka igen.
Som jag sa, jag trodde aldrig att jag skulle göra det, men nu när jag har sett resultatet tvekar jag inte alls att gå till ett oseriöst ställe igen.

Som jag också sa har jag ju 8 piercingar, naveln, två i brosket (örat), tre vanliga hål i öronen, tungan och näsan.
Samtliga har jag tvättat och verkligen varit försiktig med. Då finns det ingen anledning att oroa sej för infektion.

Kraamar

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: issa

tankar: jo precis så är det ju. Naveln har en längre läkningstid, därför är det ju lite viktigare att den är seriöst gjord. Men näsan har en läkningstid på några veckor.
Det är ju förstås rätt individuellt också, asså läkningstiden. Men min näspiercing ser bättre ut för varje dag som går ;)

2008-03-04 @ 21:24:42
URL: http://stuumpan.blogg.se

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0