ett hästjobb till jobb

Idag var det första dagen på jobbet och jag är redan helt slut och hyfsat trött på hästjobbet.
För er som läste min blogg förra gången jag berättade om mitt jobb, kan jag säga att det fortfarande är för samma företag- a-lotterierna-.
Imorgon är det dags för mej att sitta och riva lotter och lägga dom i kuvert igen.. skiiiit kul
Idag var det i alla fall lite variation. Jag fick sortera flera hundra lappar med några siffror uppe i hörnet i ordning. Det kundet stå tex. 804/4, 803/1 eller 802/3 osv. Och tyvärr snackar vi inte 50 lappar utan mer som typ 400, trist i längden kan jag säga.
Sen fick jag sortera ännu fler papper och sen ännu fler.
Och det är typ vad jag har gjort hela dagen.
Slutligen fick jag sortera papper som folk hade fyllt i och sen fick jag bocka av olika saker, tex. vilka spel folk spelar på utanför kombilotteriet.
Även det var kul dom första 5 minutrarna och sen var det dödstråkigt.

Efter jobbet åkte jag till centralen och träffade min älskling. Det var väl inte så jätte mycket action där. vi satt i kungsan ett tag sen träffade vi Thomas ett tag och sen åkte vi hem.
Det roligaste på hela dagen var väl att jag gick in och kissade på en killtoalett på Burger King och sen kom det in en snubbe så jag vågade inte gå ut.
Tjejtoaletten behövde man nämnligen betala på och jag hade ingen 5:a och vad gör man då när det kniper?
Lite pinsamt var det för för det första märkte jag att killarna inte har någon toalett och då kom jag ut igen och sen fick Carre visa att dom minsann visst hade det. När vi tillslut en stund senare kom ut tillsammans var det ett flertal gäster som kollade konstigt på oss.
I wonder what they were thinking *hehe*

Nu ska jag snart sova, ska upp tidigt till en underbar arbetsdag imorgon
Kramar

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0