Dom två första dagarna

Hej, nu har jag gått i två långa dagar på Thorildsplans gymnasium.
Jag vill inte säga att det är döden men jag längtar verkligen tillbaka till sommarlovet.
Klassen är bra, trevliga, sociala människor i min ålder... men lärarna är helt väck och skolan är dötrist.
Allt är byggt i tegel och det är en jävla massa trappor, känns det som i alla fall.

Hittills har jag lyckat gå vilse 3 gånger men tack vare mina turer har jag faktiskt börjat hitta lite... I alla fall till kafeterian, det är typ det viktigaste =P. Jag har fortfarande problem med att hitta till mitt klassrum men det löser sej nog.

Mina klassföreståndare verkar tro att vi går i 5:an, därav behandlar dom oss därefter. Våran idrottslärare beter sej som största bögen (inget illa menat till er som är eller känner någon som är bög, har inget emot det !) han kallar oss för lilla vännen hela tiden också.
Resten av dom vuxna verkar allmänt efterblivna,
För varje dag som går tror jag mer och mer på min teori om att lärare nog var "normala" från början, men sen gick något snett när dom väl började komma igång och för varje år med alla bråkiga elever blir dom bara konstigare och konstigare.
Se bara på min förra klassföreståndare Kjell. Han var verkligen en idiot instängd i ett nötskal, ingen intelligens över huvud taget, eller ens spår på att det ens har funntis. Nej men nu ska jag inte vara taskig mot gamla Kjell. Snubben har ju fina sidor också ; ) (kan inte komma på någon nu, men det finns säkert)

Så det var väl lite om min skola
Nästa vecka kommer 2:orna och 3:orna också. Kanske blir lite roligare då...
Man kan ju hoppas

Puss och kram

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0