Se upp för dårarna



Se upp för dårarna är en helt klart sevärd film.
Den handlar om två tjejer (Elin och Yasmin) som träffas av en slump.
Elin är dotter till en kriminalprofessor, har en snygg pojkvän (det skadar ju inte från biostolens håll) och bor i lägenhet. Yasmin bor hemma med en lillasyster och sin pappa. Hennes mamma flyttade för inte så lång tid sen och hennes pappa är jätte deppig. Han är egentligen en otroligt duktig hjärtkirurg men när han kom till Sverige fick han nöja sej med att köra tunnelbana. Det är där titeln kommer in för han har svårt att uttala dörrarna och säger istället dårarna.
Det enda Elin och Yasmin har gemensamt är att de vill bli poliser och kämpar för att komma in på polishögskolan, det roar ju mej oerhört eftersom att jag strävar efter samma sak. Intagningsproven är hårda och Yasmin blir rasistiskt kränkt och Elin gör allt för att sätta dit den skyldige.

Som jag sa är filmen sevärd men den är mycket mer än så.
Man kan tycka att jag har berättat hela filmen men den innehåller mycket mer än bara det lilla som jag har sagt.
Jag rekomenderar den verkligen till alla som inte har sett den och ännu mer till dom som har en framtidsdröm som polis

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0