pirates of the caribbean 3- At world´s end



Det första jag kan säga är att den inte alls var så bra som jag hade hoppats på att den skulle vara.
Den var bra men kunde varit bättre.
Det var en storfilm, och dessutom sista filmen av 3.
Slutet sög och det beror väl på hur man är som person. För mej ska en film som dom här sluta lyckligt.
Första och andra ska sluta så att man är sugen på nästa men när det är sista filmen måste den sluta bra.
Det gjorde inte den här, den slutade så att man gick hem med tanken- undra vad som hände sen.
Kanske var det the point med filmen men i så fall gillar jag inte deras point.

Handligen är väl svår att beskriva, kort och gott kan man väl säga sista striden.
Den handlar väl om hur Will, Elisabeth och dom andra ska hämta Jack från the other side.
Men alla har sin egen anledning till att förlja med på skeppet.
I tvåan ser man hur komendör Norrington lämnar Davy Jone´s heart till någon och i trean får man se hur det utnyttjas. Sista striden är mellan dom som har Davy Jone´s hjärta Davy Jones och Jack medWalt Disney Pictures Will och Elisabeth.

Filmen är rätt seg och svår att förstå men ju längre man kommer desto bättre blir den. Jag vill att det ska komma en 4:a för jag undrar fortfarande över slutet.

Filmen är sevärd för det är en storfilm och den var bra men slutet tja.. vad ska man säga?
det borde göras om. Eller så borde det läggas till ytterligare lite. Den var 2 timmar och 48 minuter lång om den hade varit 3 timmar hade dom kunna få med den delen som jag saknar för att kunna säga att den var otroligt bra. men sevärd är den p.g.a. att det är en storfilm som man bör ha sett minst en gång.


En ytterligare anledning till att jag inte älskade filmen var att jag inte fick den där pirates of the caribbean känslan som man får i dom två andra filmerna, den här var helt annorlunda gjord och det blandades in personer som inte hörde dit men men.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0