Är du en schlagernörd?

Kan du bröderna Herreys förnamn? Vet du vilket år Carola vann med ?Främling?? Är du likt så många andra en sann schlagernörd? Testa dig själv!

  • Du vägrar lyssna på en låt om deninte innehåller minst en tonartshöjning.
  • Du döper år efter vem som vann ESC snarare än 2004, 2005, 2006...
  • Du går på fest i paljettklänning, fjäderboa och neongula latexbyxor.
  • Du blev så inspirerad av Roger Pontare att du färgade ditt könshår rött.
  • Om Pekka Heino var straight skulle du sätta på honom omgående.
  • Fick du chansen skulle du sätta på Carola omgående. Oavsett din och hennes läggning.
  • Medan alla andra deffar inför beach 2007 består din kost av schlagerchips. 
  • Du inleder varje mening med: "Det var som en gång i schlagerfestivalen..".
  • Du förstår rösträkningssystemet...
  • Du hinner inte läsa det här testet för du är upptagen med att förbereda ditt bidrag till uttagningen av Melodifestivalen 2008. Du väjer mellan titeln "Små rosa moln" eller "Mitt liv som fjäderboa".


  •  


    Kommentarer


    1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

    2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

    3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

    4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

    Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


    Skriv några söta rader snäckan:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    Mail: (bara jag ser)

    din blogg:

    dina söta rader hära då:

    Trackback
    RSS 2.0