Temadag- Förintelsen

Det blev inget inget inlägg igår för jag var med pöjkvännen hela kvällen.
Men det blir ett idag istället! ; )

I tisdags, d.v.s. igår =P, var det temadag. Då kom en snubbe, vid namn Sioma, till våran skola.
Han hade tydligen levt i Auschwitz under 2:a världskriget, och då överlevt. Tja det är ju klart annars är det väl lite svårt för honom att komma till våran skola... förstås.
Anyway.. jävligt pigg gubbe för att vara typ 81 om jag inte minns helt fel.
Han garvade rätt mycket, mestadels åt sina egna skämt men men. Kul med gamlingar som fortfarande kan garva.
Först babblade snubben i alla fall i typ en timme och tio minuter.
Det var oerhört långa minuter.
Sen var det rast och sen kom våran lilla frågestund då vi fick fråga nästan vad vi ville.
På slutet fick man ta kort på honom om man ville.
image397

jag valde att ta kort på hans siffror på armen, som alla judar då hade.
Siomas siffror var: 146021.
Det syns lite otydligt men vad fan som har suttit där i ca. 62- 64 år.

Sen var det lunch och sen film.
Flykten från Sombibor.. typ.
Rätt hemsk men bra....
Tyckte jag och Elli den första stunden...
sen....
image398image399

Haha.. jaja ska vara lite social här nu

Kraaam

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0