Titta på bilden och lär er av stuumpan

Den här bilden går ut till alla er som:

♦ vill gå ner i vikt
♦ mår dåligt psykiskt över sin vikt
♦ blir mobbade / har blivit mobbade över sin vikt
♦ hets-bantar
♦ har riktigt jobbiga komplex över sin kropp
♦ är missnöjda med sin kropp på grund av att man tycker att man är för tjock

och så vidare och så vidare. Titta på bilden noga

image512

Det är jag på bilden, för ungefär ett år sen

Om du är/ var kille skulle du vilja ta i mej?
Om du är/ var kille skulle du tycka att jag var snygg?
Om du är/ var tjej skulle du vara avundsjuk på mej?
Om du är/ var tjej skulle du vilja se ut sådär?

Jag tror att dom flesta av era svar på dessa frågor bli NEJ.

Varför jag såg ut sådär berodde nog främst på att jag mådde otroligt dåligt psykiskt. Varje dag fick jag höra hur jävla fet jag var och hur otroligt ful jag var. Det där tog långsamt sönder mej inifrån. Alla märkte det, utom jag.
Till en början brydde jag mej ju inte om det. Men utan att jag tänkte på det åt jag mindre och mindre och mindre.
När allt var som väst blev jag mätt på en halv potatis.
Både mamma och pappa var såklart oroliga. Dom försökte trycka i mej mer mat och dom försökte ta mej till kuratorer eller psykologer. Men inga framsteg, såklart.
Jag påstod varje gång att jag mådde bra. Och det trodde jag säkert att jag gjorde också, jag levde ju i det och visste inget bättre så för mej var det ju bra. Jag som alltid har tänkte ganska positivt tänkte mest att allt kunde vara värre. Jag kunde råkat ut för saker som andra utsattes för och jag var jätteglad att jag inte råkade ut för det. Då visste jag ju inte att jag var närmare dom sakerna än jag trodde. Jag råkade ut för det och nu sådär ett år senare när jag tittar på den här bilden förstår jag verkligen hur dåligt dom fick mej att må.
Jag gick ner 8 kilo på bara två veckor tror jag. Och värre blev det ju.
Dom fortsatte att kalla mej tjockis.
Jag gick ner mer.

Tillslut blev det enda jag levde för drabbat, kickboxningen.
Jag höll på att svimma flera gånger under en och samma träning, tillslut fick tränaren släpa av mej från mattan. Jag var så svag i hela kroppen att jag inte klarade av att slåss som jag brukade. Jag började slå mej själv för det här. Jag blev besviken på mej själv för att jag inte klarade av bättre och började pressa mej själv hårdare och hårdare.

I skolan blev skolsköterskan till sist orolig och det var då SOC kopplades in för första gången. Jag sa att jag mådde fint och log stort. Ingen trodde mej.

Bilden här ovanför är en bild då jag fortfarande ändå ser helt okej ut. Där hade jag inte gått ner så himla mycket ändå. Bilderna som togs som outfitsbilder efter den här ser betydligt bättre ut. Hela jag är fylligare, dom bilderna kan jag tyvärr säga är rätt fejk. I verkligheten är jag ungerfär hälften så "tjock". Jag ser alltid större ut på bild så det är svaret.

Och vad vill jag ha sagt med allt det här då?

Tjejer, låt er aldrig knäckas. Låt folk kasta skit, låt dom säga vad fan dom vill, låt dom tycka vad dom vill. Exakt lika många tycker att ni är fina exakt som ni är.

Set här är ett shysst exempel som jag kommit på helt själv:

Några säger till dej att du är ful som brunett,
 du bleker håret blont.
Men sen fanns det ju faktiskt exakt lika många som tyckte att du var mycket snyggare som brunett.
Så nu kan du ge dej fan på att dom kommer komma och säga att du är ful som blond och borde bli brunett igen.

Vilken hårfärg väljer du?


Det jag försöker säga är att grupp A kanske tycker att du är tjock, medan grupp B tycker att du är skitsnygg, grupp C skiter i vilket och grupp D föredrar porrfilm oavsett vad. Välj din egen väg. Men ta det långsamt. Min viktminskning som jag gick igenom är inte hälsosam, följ inte det exemplet.
Visst jag tappade vikt.
Jag tappade också mitt, då, ganska fylliga hår.
Jag tappade min bruna färg och blev helt vit.
Jag tappade min utstrålning
och allt jag fick behålla var en risig, vit, senig kroppshållning.

Tjejer ! Gör inte som jag!
Killar! Håll käften, tjejer är snygga precis som dom är!
Avundsjuka tjejer! Fixa ditt eget liv istället, du kan det lika bra som alla andra!
Fula killar! Säg inget över huvud taget för ni har ingen talan!

Bra människor!! Föröka er! Vi behöver er!


Kramar

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Anonym

ful som få är du :)

2009-06-13 @ 22:25:33
Postat av: issa

hellre är jag ful än har lässvårigheter

vi tar det igen för dom som är extra tröga:

"Avundsjuka tjejer! Fixa ditt eget liv istället, du kan det lika bra som alla andra!"



GICK DET IN NU? ELLER SKA VI TA DET EN GÅNG TILL??

2009-06-13 @ 22:27:47
URL: http://stuumpan.blogg.se/
Postat av: beata

Jag följer din blogg nu:)

kram

2009-06-13 @ 22:34:36
URL: http://bbaaabe.blogg.se/
Postat av: maria

okej :) jo det har vart helt perfekt var ju i göteborg och shoppade så:D

2009-06-13 @ 22:37:51
URL: http://johanssonmaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bara så du vet, du var inte ful då, svaret skulle bli ja på alla, du var inte ful, just so you know..

2009-06-13 @ 22:50:13
Postat av: Anonym igen

"Fula killar! Säg inget över huvud taget för ni har ingen talan! "



Vafan?

2009-06-13 @ 22:51:33
Postat av: Anonym igen

Varför får inte vi fula killar tala?

2009-06-14 @ 00:54:54
Postat av: Elin

Tycker det var ett mycket läsvärt inlägg! toppen

Synd att folk ska missuppfatta sånt man skriver så ofta. Tack för kommentaren i min blogg. Trist o läsa att din älskling inte ens är i Sverige för tillfället.. Får man fråga vart han är?

//Elin

2009-06-15 @ 23:41:03
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

DU VAR OCH ÄR JÄTTE SNYGG ! OM JAG VAR TJEJ SKULLE JAG VARA SUPER GLAD OM JAG SÅG SOM DIG ! :D TA ÅT DIG SÖTNOS !

2009-06-16 @ 10:48:41

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0