Tågluff i Europa

Nu är det snart dags för mej att ge mej ut på 3 underbara veckor i Europa . Jag tror att jag var ca. 11 år när jag för första gången hörde talas om att man kunde tågluffa runt i hela Europa. Man köpte bara ett kort och sen kunde man flänga runt som man ville.
Jag var nog inte mycket äldre när jag själv började fantisera om att göra det. För varje år som gick blev jag mer och mer intresserad av att resa. Och som jag har rest under mitt än så länge korta liv. Jag glömde tågluff för ett tag, men sen började jag plötsligt drömma om det igen.
Sen kom det största problemet - att hitta någon att åka med.
 
Jag har inga problem med att resa ensam, men en sån här resa vil jag dela med någon. Tyvärr är världen full av sååå otroligt tråkiga människor. Alla jag frågade skyllde på åksjuka, pengar, jobb och gud vet allt. Seriöst. Det är väl bara hosta upp lite stålar, köpa ett kort, planera lite och dra. Det blir hur kul som helst. Men som sagt, folk är tråkiga.
Efter många års längtan och väntan har jag nu äntligen fått ihop det.

25/7 - 15/8 kommer jag och min pojkvän flänga omkring i Europa. Det kommer bli huuur kul som helst och alla som någonsin har skyllt på åksjuka, pengar, jobb och gud vet vad kommer att ångra det.

Det här är kartan vi utgår ifrån. Så småningom kommer jag rita ut vår rutt så ni kan hänga med oss på vårt äventyr.
 


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0