Ickebakis-söndag

Hej

Jag kommer aldrig sluta älska dom där söndagarna då man vaknar upp och är pigg, känner sej frisk och i alla fall någorlunda utvilad. Dom söndagarna då kroppen älskar en och man kan kolla sej i spegeln och se fräsch ut.
Jag talar såklart om söndagarna då man inte vaknar bakis, luktar gammal intorkad sprit, har kanske några ölrester i håret, sovit dåligt, mår illa, är seg i hela kroppen och inte orkar göra ett smack.
Jag älskar partykvällar men jag hatar dagen efter... vem gör inte?

Jag som tränar ganska mycket känner ofta av partykvällen i två dagar. När jag har druckit på lördagen har jag fortfarande röklungor på måndagen känner jag när jag börjar få upp puls. När jag tränade kickboxning var måndagspasset otroligt jobbigt. Problemet var att jag om jag struntade i det och körde på tisdagen istället hade det gått för många dagar sedan jag tränade så då var det fortfarande vääärldens motstånd, så måndagspasset är bara att härda igenom om jag väljer att dricka på lördagen.
 
Idag behöver jag inte härda igenom ett smack i alla fall.  Jag ska ta mej till gymmet senare och köra rygg tänkte jag. Men det kan jag bara göra om någon av mina rumskompisar kan låna ut nycklar till mej. Snubben råkade ju få med sej våra till Stockholm.

Ha en mysig söndag allihopa.
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0