Framme i Norge

Hej
Hur mår ni?
Jag mår efter omständerna helt okej. Herregud vad trött jag var igår dock. Men det kan man ju förstå. Förutom dom timmarna jag sov på tåget, vilket var typ 2½, var jag vaken långt över 24 timmar. Och all den packningen. Det första som hände när vi väl kom till Oslo var att snubben skulle på anställningsintervju så vi fick låsa in grejerna på stationen, åka till intervjun och sen komma tillbaka, hämta grejerna och efter de ta oss till lägenheten. Så fort vi kom dit var det massa prat, papper och sen skulle vi springa iväg och fixa med pengar. Ja ni hör ju, inte en lugn minut. Fatta att jag sov i natt.

Ärligt talat sov jag halva dagen också. Sen gick vi ut och bekantade oss med området. Vi hittade ett gigantiskt
köpcentrum med massa affärer och jag tänkte: heeello mama, I'm home. Sen köpte jag en nagelfil.

Nu är det dags för middag  Yum, jag har levt på två paket nudlar sedan jag kom hit.
 

Här är min tågbiljett som jag köpte igår. Det visade sej vara helt onödigt för här är det bara planka. Gå på längst bak i bussen, eller vart som helst på tunnelbanan eller spårvagnen - läs av ditt kort själv. Spärrarna vid tunnelbanan är alltid öppna men det står att man ska läsa av kortet och sen gå igenom. Snacka om att sätta människors ärlighet på prov. Åker man fast i kontroll är det dock 900 i böter.
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0