Söndagsslapp

Det finns en väldigt trevlig fördel med att bo här hos brorsan och det är att man kan hyra film direkt på tv:n . Det är ju en funktion som funnits ganska länge ändå, men jag har bara testat det en gång förut - när jag var i Estland för typ två vintrar sen.
Innan min brorsa åkte gjorde han det stora misstaget att först visa mej hur man gör och sen säga att jag får hyra hur många filmer jag vill.  Ni som läser min blogg regelbundet kan ju förmodligen ganska lätt räkna ut vad som kommer hända med brorsans räkningar nästa månad.

Igår, när jag låg hemma bakis och vidrig, hyrde jag två filmer.  Lite schyst måste man ju vara i alla fall.






Flickvänner från förr var en helt okej komedi med Matthew McConaughey. Den handlar kort och gott om ett svin som jobbar, äter, sover och har sex med olika tjejer. Han drar på och bryr sej aldrig om han sårar tjejer, det viktigaste för honom är att han inte faller själv.
Sen kommer självklart någon.. eller i detta fall - något, som förändrar allting.
Det är en lagom skön feelgood film typ. Jag skulle kunna tänka mej att se den igen så rekommderas gör den.

I don't know how she does it är en betydligt sämre rulle. Den handlar om en kvinnas stressiga vardag. Hon har barn, man, hus och ett väldigt krävande jobb. När hon nu bestämmer sej för att göra karriär innebär det högre krav och massor av resor. Medan hon pendlar mellan olika städer blir hennes familj mer och mer trött på att hon aldrig är hemma.
Denna film är inte bara ganska dålig, den är även ett slag i magen - för exakt såhär lever alltför många människor idag.
Filmen beskriver väldigt tydligt hur en vanlig Svennson lever - med andra ord händer det egentligen inte ett skit i hela filmen.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: walleri

hihi då vet jag att jag inte ska hyra den andra filmen om Svensson livet. Lät riktig trist.

2012-04-16 @ 22:10:21
URL: http://www.walleri.com
Postat av: walleri

hihi då vet jag att jag inte ska hyra den andra filmen om Svensson livet. Lät riktig trist.

2012-04-16 @ 22:10:31
URL: http://www.walleri.com

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0