Visst är jag den alla borde vara

Äsch ni känner ju mej. Jag är inte tjejen som försöker framstå som störst, bäst och vackrast. Inte ens om jag verkligen försökte skulle jag lyckas.
Det här är däremot något jag gör bra. Tänk om alla skulle säga såhär.

Jag försöker inte säga att alla killar raggar på mej, säger jag det ljuger jag och då gör jag det riktigt dåligt dessutom.. titta inte ens att låtsas ljuga klarar jag av.

Det jag försöker säga är att jag undrar hur många hjärtan som skulle slippa bli krossade om alla stod på sej lika mycket som jag gör i sånna här situationer.

Jag vet ett antal tjejer som hade kunnat bespara mej extrem smärta genom att säga såhär till mina två idioter till ex. Det är givetvis inte bara tjejerna jag ska förakta i situationer som denna, utan först och främst killen jag är tillsammans med.

Tjejer säger till mej: - Ja men vadå? han kom och raggade på mej, jag är singel jag gör inget fel. Det är han som gör fel.
Jag svarar: Absolut, men älskade vän. Har du inget hjärta? Kan du inte tänka på den tjejen som kommer att gråta floder på grund av att du inte bara kunde blocka honom.
Tjejer svarar då till sitt försvar: - Det är väl bara bra om du får veta att han är ett svin.
Mellan halvt diskreta flin kan jag inte låta bli att tillägga: - Du ska alltså göra dej till ett offer för att en annan tjej ska förstå att hennes kille är ett svin. Varför rentvår du inte bara dej själv genom att dissa honom och ta killen bredvid honom? Om du nu ändå ska spela ett svart spel. Går du med på hans otrohet har han utnyttjat dej och sårat sin tjej.. Bara för att tjejer inte kan se varandra som medsystrar och stå upp för varandra. Jo jag tackar ja.

Slutligen kan jag ju inte låta bli att tacka alla tjejer som gick med på att mina ex skulle vara otrogna. Ni gjorde mej verkligen en tjänst. Det tog visserligen längre tid, men visst fick jag reda på att dom var svin båda två. Tacka fan för att ni är så gulliga och ställer upp.
Se: ironi.


'
No matter what you do you will still be a part of his game sweetie.



Observera att jag inte riktar det här mot något kön utan bara tar mej själv som exempel. Mina ex var aldrig otrogna med killar, därför kunde jag bara använda tjejer som exempel. Jag är dock väl medveten om att även tjejer bedrar sina killar.
Beklagligt som tusan, men sant.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0