Att känna sej smal är rätt bra det med

Varje kväll när jag kollar mej i spegeln numera tycker jag att jag känner mej mindre. Jag vet att jag inte har tappat ett enda kilo, speciellt inte eftersom jag har satt igång med ordentlig styrketräning nu, men ibland är själva känslan grunden till fortsatt motivation.

Man kan känna sej fräschare, lättare, nyttigare, renare, piggare och så vidare. Lite så känner jag nu, dödstrött visserligen. Men att träna så mycket som jag gör nu får mej att känna mej otroligt välmående. Jag har ju även trappat ner alkoholintaget och lagt av med rökningen, detta har istället kompletterats av träning och numera tänker jag så gott jag kan på vad jag trycker i mej.

Jag antar att det jag vill säga är att allt inte handlar om att bli smal blixtsnabbt, för er som är ute efter det. Ibland räcker det med att bara känna sej mindre, även om man kanske inte har blivit det. Däremot kan jag nästan garantera att om man känner sej mindre kommer man finna denna känsla underbar och därmed fortsätta som man gör - bättre kost, bra med träning och för allt i världen, glöm inte att leva.

Fest och tjockismat är också bra för kroppen.. i lagom mängder, precis som allt annat.

Såhär har jag gjort för att komma dit jag är på 2 veckor:

Skippa kolhydrater så mycket som möjligt, tränar man mycket behöver man lite kolhydrater för att palla träningen till max.
Maxa med protein och grönsaker istället. Man lurar ändå hjärnan, vad man än äter så kommer man bli mätt. Oftast har man ingen koll på hur mycket näring man får i sej så man blir mätt på allt, alltså man lurar hjärnan.
Träna mycket , men glöm inte vilan - den är superviktig för att återhämta musklerna. Tränar man varje dag, så ska man se till att träna olika muskelgrupper. Byt ut småsaker. Det finns mycket man äter som man inte vet att man borde skippa.
Jag drog ner på mjölken, bytte ut min frulle, började äta mindre portioner och istället för att förändra matvanor försöker jag förändra jag min livsstil. Byt ut dåliga vanor mot bra.
Det kan vara lätt att losa vikt, eller svårt. Detta bestämmer man mycket själv.

Jag lovar att det många gånger räcker med att bara byta ut frullen och ta cykeln istället för bussen när man ska någonstans, så kommer man tappa vikt rätt fort. Så enkelt kan det alltså vara!
Gör det till en livsstil att vara nyttig, men man ska aldrig glömma att unna kroppen det goda av livet.



Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0