10 år

10 år har gått sen den tragiska händelsen. Jag minns att jag, för exakt 10 år och några timmar sen, satt i klassrummet med klassen och vi hade en tyst minut. Vi gick bara i 2:an så vi fattade ju inte så mycket och jag minns att det var svårt att vara tyst i en hel minut.
10 år senare fattar jag ju lite mer och jag tycker att det är stort att man tar tysdts minuter över flera länder, trots att man själv inte har speciellt mycket med händelsen att göra.
Det visar väl att det finns någon typ av godhet kvar i världen.

Idag uppmärksamar man det hela genom att visa dokumentärer på tv i en hel vecka. (om jag har förstått saken rätt)
Personligen tycker jag att det är litr löjligt att deras slogan är "Händelsen som förändrade världen" och "Efter detta blev världen aldrig sej själv igen".
Det känns lite överdrivet. Det var en tragisk händelse, absolut, men inträffar det inte tragiska händelser varje dag?
Folk dör, svälter, dödas, plågas, lider, krigar.. kanske borde man hålla en tyst minut varje dag.

Idag fokuserar vi på 9/11. För alla människor som dog , för alla anhöriga, för alla oskyldiga drabbade och för dom som fick lung- och rökskador för resten av livet.

              

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0