Mulan

Jag sitter och kollar på Mulan just nu. Jag vet inte vad det är med den men jag älskar filmen. Den är rolig och har ett bra budskap på samma gång. Dom gamla Walt Disney filmerna är helt klart speciella.

Jag känner igen mej mycket i Mulan. Hon är tjej som lever ett visst liv men känner inte att hon passar in alls. Hon gör inte som hon borde, tänker inte som hon borde och hon känner att hon misslyckas med allt. Jag vet exakt hur hon känner. 
Kanske kan man lära sej något av henne. Hon drar iväg och försöker hitta sej själv och göra det rätta.  

Man kan faktiskt analysera Disneyfilmer.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0