Första dagen på resten av mitt liv

Okej.. så det är nu livet börjar. This is it.
Om det har varit hårt att välja hittills har det förmodligen inte varit någonting jämfört med vad som väntar. Vad har jag valt hittills?
Vilken skola jag ska börja i två gånger, vad jag vill ha till middag ibland, om jag ska dumpa en snubbe eller inte.

Nu handlar det om val som kommer att påverka mej för resten av livet. Creepy!

Blev det någon polis av mej? Eller blev jag ägare för en egen nattklubb? Gick allt åt helvete så jag hamnade med flaskan på bänken och tillbringar mina icke vakna timmar i ett trapphus? Flyttade jag till Norge? Fick jag honom eller gick allt upp i rök? Blev jag förlåten? Gjorde jag allt jag planerade eller blev det inget annat än planer? Var vi vänner livet ut?

Så många frågor. Hur ser mitt liv ut om 10 år? Jag är livrädd för att fucka upp allting nu. Tyvärr är det ju så satans svårt att göra gjorda saker ogjorda.

Mitt liv börjar nu. Det är nu jag bestämmer vad jag vill göra av min tid och vad som är viktigast för mej och för första gången i hela mitt liv har jag ingen koll på vad jag vill med någonting. I hela mitt liv har allt varig glasklart. Jag vet vad jag vill och sen gör jag det. Nu står jag och glor rakt fram och vet inte om jag ska back och gå hem eller fortsätta. Vågar jag ta ett steg till?

En sak är säker. Livet börjar idag. Jag är fri och jag gör vad jag vill. Eftersom jag inte vet vad jag vill får jag helt enkelt följa mina impulser och göra det bästa av situationen. Wish me luck.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0