En porrgluttande pojkvän

Länge har jag fått alla möjliga frågor om porr. En fråga från tjejer som återkommer allt oftare är:

Är det okej att pojkvännen kollar på porr?

Jag har dragit mej för att svara på det här. Det är inte min uppgift att svara på vad ni ska tycka om den saken. Vissa tycker att det är helt okej att pojkvännen gör det, då får man en stund för sej själv och han är nöjd. Båda är nöjda, inget tjafs.
Andra tycker att det känns obehagligt och jobbigt att han gör det.

Det är som sagt inte alls min uppgift att svara på vad ni ska tycka eller vad ni ska göra, ni måste känna efter själva!

Så har jag tänkt hittills men när jag igårkväll fick ett mail med äment: "SNÄLLA STUUMPAN HJÄLP MEJ!!!" med stora bokstäver, tänkte jag om lite.

Jag har alltid skrivit med lika stora bokstäver hur mycket jag vill finnas för er alla. Så nu har jag ändrat mej. Jag ska inte bestämma vad ni ska göra eller hur ni ska tänka, jag tänker inte försöka påverka er men... jag tänker göra det jag kan göra och det är att dela med mej av vad jag tycker! Mina åsikter har visat sej vara värdefulla för er så jag gör ett försök att hjälpa er med det här.




Jag har alltid hatat porr, jag tycker att det påverkar människor negativt, jag tycker att samhället blir helt fuckat och jag tycker att synen på kvinnan blir helt förjävlig. Jag tycker att det är förjävligt att tjejer låter killar se på oss på det här sättet som många porrfilmer uttrycker, jag tycker att det är förjävligt att tjejer lever upp till det och jag tycker att det är förjävligt att tjejer växer upp i ett samhälle där det förväntas så förjävliga saker av dom. Det är inte konstigt att tjejer blir som dom blir.
Den här pressen klarar man inte om man inte är jävligt stark och självständig. Jag skyller inte på någon däremot säger jag att samhället präglas av sex från alla håll. Alla förbaskade ideal man ska leva upp till. Jag är trött på allt. Allt har sin utgångspunkt i porrbranchen och jag tycker att det är sorgligt att man har låtit det gå sågär långt.
Männiksan, som sägs vara jordens smartaste varelse.
Vilket jävla skämt.

Efter det ni läst nu kan ni troligtvis räkna ut vad jag tycker om att ha en pojkvän som checkar porr på kvällarna, när vi ska sova.
Jag tänkte ändå berätta exakt vad jag tycker om det, men först måste vi reda ut en sak.

Att du har en pojkvän som är porrgluttare betyder inte att han inte tycker att du är attraktiv. Det är lätt att göra den missbedömningen. Jämför det lite hur det är för oss tjejer. Om man tar Sex and the city som exempel (ett kanske dåligt exempel men ändå). När man sett hela serien har man sett fler snygga killar än man gjort under hela sitt liv. Att man drägglar över dom betyder ju inte att man tycker at pojkvännen är oattraktiv, eller hur?
Vissa killar behöver porr för att... slappa av? ha en stund för sej själv? någonting? Jag är inte kille, jag har ingen aning, men jag kan tänkar mej att dom skulle försvara sej med något i stil med det.

Jag tror inte på det. Inte ett jävla dugg. Jag tror att det ligger någon mystisk osäkerhet bakom allt



Stuumpan tycker till:

Det här är Kaj, min kille sen 3 år tillbaka. För ett tag sen kom jag på honom med att kolla checka porr på sin laptop. Generat stängde han ner allt och sa att det var första gången. Självklart trodde jag inte på honom, tror han att jag är dum eller?
Det hela ledde givetvis till en diskussion mellan mej och Kaj. Jag undrade varför Kaj kollade på porr och ville självklart ha ett bra svar.
Först sa han:
- Älskling jag vill bara ha en stund för mej själv ibland, jag tycker att det är avslappnande.
Jag svarade:
- Så varför i helvete går du inte på spa? går och simmar? mediterar? inte fan vet jag. Varför stänger du inte in dej i sovrummet och sover en stund? Lyssna på lugn musik!
Kaj insåg förstås att jag hade rätt och sa istället:
- Men gumman, det där betyder verkligen ingenting för mej, jag tycker ändå att tjejerna är plastiga och du är mycket snyggare. Du är äkta.
Jag tänkte en tiondels sekund och svara sen:
Om dom nu är så jävla plastiga och jag så jävla snygg, varför slösar du såååå mycket tid på dom istället för att vara med mej?
Kaj tänkte efter. Det fanns förstås inget svar på det.
Tillslut sa han:
- Okej, jag ska vara ärlig. Jag tittade för jag tänkte att vi kunde lära oss något.. ja , lite nya ställningar, en ny stil ... ja du vet.
Jag har aldrig blivit så förolämpad i hela mitt liv, rasande svarade jag:
Jaha! Så nu säger du att vi har ett dåligt sexliv också! Vem är det som är så dålig i sängen att du tar den sämsta läraren du kan hitta? Du eller jag?
Fattar inte du, din tröga idiot, att ALLT är fejk, dom spelar! Hon gillar inte alls att ha sarre i hela ansiktet, hon gillar inte alls att ha en hästkuk i analen, hon gillar inte alls att bli knullad i flera timmar dag ut och dag in. Och by the way! Den där rösten som stönar sådär upphetsande är inspelad på ett fucking band!

Hej då Kaj!




Det är troligtvis vad jag hade gjort. Oavsett vad hans anledning till porrgluttande är, så är det fortfarande lika förödmjukandde för mej. Jag vill fortfarande att det är mej han ska vilja vara med på kvällen, inte en porrsida på internet. Jag älskar uppskattning, vem gör inte det?
Och visst kan han uppskatta en samtidigt som han gluttar. Jag är inte svartsjuk, jag vet hur dom är egentligen- helt slutkörda och inte alls sådär snygga, tvärt om - rätt slitna. Jag är inte svartsjuk på plastikopererade tjejer. Men jag ser ingen anledning att ha en pojkvän som glor på dom varje kväll. Jag vill hellre att han ska vara med mej. Jag vill inte att vårast sexliv ska jämföras med det han ser på film. Jag vill inte bli jämförd med en av tjejerna han ser på film och jag vill inte vara tillsammans med en sexdriven robot!

Men det är ju jag.

By the way, tur för stackars Kaj att han inte existerar i verkligheten. Han hade aldrig klarat av det där. När jag manglar blir det köttfärs kvar

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Anonym

åh, exakt det här problemet har jag med min kille. Det känns bra att veta att jag inte är ensam

2011-02-23 @ 22:19:48
Postat av: Emma

Mycket bra inlägg! Jag skriver under på allt du skrev i inlägget! Thumbs up!

2011-02-24 @ 10:18:24
URL: http://eko.blogg.se/
Postat av: Djungelsoda

Men alltså "varje kväll"? Om jag hade en partner som kollade VARJE KVÄLL (eller satt och spelade VARJE KVÄLL, eller var ute med kompisarna VARJE KVÄLL), ja då skulle jag också bli irriterad.



Men att han bara kollar på porr..? Sådär nån gång ibland? Förstår verkligen inte varför man ska bli upprörd för det. I ditt fall förstår jag, eftersom du uppenbarligen är så starkt emot själva porrindustrin själv. Men överlag? Herregud, låt killen kolla säger jag bara... Finns en jäkla massa tjejer som kollar på porr också, ju. Om folk tycker om det, så låt dem hållas..? Och mår man verkligen uppriktigt dåligt av det, som partner, så får man väl helt enkelt PRATA om det...

2011-02-27 @ 00:24:14
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: PurpleHaze

http://stuumpan.blogg.se/2010/june/utkast-juni-23-2010.html: "Har det gått flera dagar kan satsen var näst intill enorm."



Killar behöver utlopp för sin sperma, om man ska säga det så.



Visst att du kanske är jättefin. Men se det så här: Du måste äta varje dag (du måste ejakulera varje dag) men prova att äta korv med mos varje gång och se hur snabbt det tar innan du tröttnar.



Måste flickvännen sitta "barnvakt" åt en varje gång man ska lätta på trycket? Måste hon vara närvarande altså..?

2011-02-28 @ 10:47:24
Postat av: PurpleHaze

..du kan ju se det såhär också:



Bättre att killen kollar porr än ligger runt. Utan porren kanske han hade gjort det, förr eller senare.



Det är som: Bättre skjutspel än att snubben måste använda riktiga människor för att få utlopp för frustration.

2011-02-28 @ 10:49:03

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0