Jusse.. nyår ja

Just nu ligger jag och kollar runt efter nyårsklänning. Den jag ville ha har sålt slut nu, så det är helt klart tid att jaga en ny.
Folk brukar ju köpa nyårsklänning redan i november. Jag känner mej väldigt ofta väldigt ensam om att inte var hysterisk runt högtider. Jag funderar på allvar att strunta i nyår i år. Jag ska förmodligen fira typ 70 nyår till, så vad gör det att jag struntar i ett?

Jag är så himla trött på att leta efter planer och se till att få något att göra, att vara uppbokad, att ha något att snacka om efteråt. Jag har haft två riktig troliga nyår - faktum är att dom var roliga även när jag var yngre även fast jag var jätterädd för fyrverkerier fram tills jag var typ 15.

2009 firade jag med Emilia och hennes vänner. Det var riktigt mysigt faktiskt!
2010 firade jag hemma hos brorsan och hans tjej tillsammans med deras vänner. Det var också himla kul, även om det spårade ur.
2011 : hmm.. vad sägs om att bara sitta hemma och mysa själv? Jag gillar ändå inte snö..
Fast samtidigt känns det som att jag kan göra det resten av året.. Shit, beslutsångest.

Okej.. min lösning blir att kolla runt lite efter planer och om jag inte hittar något då tillåter jag mej själv att sitta hemma och njuta av mitt eget sällskap. Jag börjar verkligen tappa greppet om fest och fylla haha.
Om jag vill kan jag jobba på nyårsafton, men det känner jag mej väl inte jättepepp på.

Det vore kul att för en gång skull bli inbjuden av någon och att för en gång skull inte behöva leta efter planer.

           

Jag och Emilia på nyår 2009

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0