Orgasm


Jag har under en tid funderat lite på det där med kvinnlig orgasm.
Allt började en kväll när jag såg en film som handlade om just det. Den handlade om en tjej som aldrig hade kommit med sin snubbe. Detta gjorde honom tillslut så deprimerad att han började tycka att livet kändes meningslöst och han började strunta i det mesta, det mesta gick åt helvete. Men sen vände allt när han skaffade någon typ av älskarinna. Eftersom hon kom varje gång fick han tillbaka livslusten och från att ha sett ut som en uteliggare blev han plötsligt näst intill en hunk.
Okej, filmen var överdriven .. och dålig. Men det intressanta är vad man kan lära sej av det. Inte mycket förmodligen men jag började fundera.
Är det så att det är så himla viktigt för killar att tjejen kommer?

Eftersom jag inte hade någon aning om svaret gjorde jag det jag gör bäst; frågar folk.
Vad jag hittills har fått fram är att killar tycker att det är jäkligt viktigt och en av anledningarna skulle tydligen vara manlighet.
Problemet med allt det här är att alla som är något sånär allmänbildade vet att en stor del av världens kvinnor aldrig kommer. Hur kan man då säga att det skulle vara omanligt om en kille inte kan få en tjej att komma? Det omanliga är det är att killen inte kan acceptera att tjejen helt enkelt är sån som inte kommer, om man frågar mej.

Jag funderade vidare och undrar hur man tar sej ur det här då. Fram tills nu har jag varit helt efterbliven på den här punkten. Jag har aldrig fattat att killar bryr sej om ifall tjejen kommer eller inte. Men då får man ju inte glömma att skilja på one night stand och förhållande. Det är ju en rätt ordentlig skillnad mellan dessa två typer av relationer till sexliv.
Utgår man från one night så har jag nog tänkt ganska rätt hittills - killar bryr sej inte så jävla mycket. Hela sexet kan ju vara helt värdelöst.. i många fall är det ju tyvärr så.
Utgår man från förhållanden kan jag tänka mej att det är lite annorlunda, det är bara att jag aldrig har levt i den världen eftersom jag alltid har sett till att sexlivet med pojkvännen är bra ändå. Det är kanske därför jag börjat fundera över allt nu.

Härom dagen läste jag en jätteintressant artikel i Amelia och det fick mej att ändra syn ytterligare lite. Dels fick den mej att fatta att det är viktigt att tjejen får orgasm. Det kanske inte var så svårt att fatta, eftersom dom flesta tidningar skriker ut sex och orgasm som två väldigt vanliga ord.
I artikeln gav dom lite förslag på hur man kommer.. inget märkvärdigt, inget som hjälper anmärkningsvärt mycket heller, antar jag.
Det intressanta var deras förslag på anledningar till att tjejer inte har så lätt att komma.

Först och främst är tjejer bättre på att kontrollera vardagslivet än killar. Tjejer har kolla på huset, barnen, brudiga vardagssysslor och en hel del mer samtidigt som dom sköter ett jobb. (Det är därmet inte sagt att killar inte gör det)
I sängen har tjejer tyvärr ofta svårt att släppa den kontrollen och bara slappna av. Är man spänd och tänker på annat är det näst intill omöjligt att komma, menar Amelia.
Vidare vill tjejer gärna fortsätta ha kontroll i sängen. Amelia tipsar om att bara släppa det och försöka slappna av.
Några fler saker som försvårar det hela är:
- Att man inte trivs helt med killen man är med.
- Att man inte är tillräckligt upphetsad
- Att man är för trött.
- Att man är stressad över något.
- Komplex och funderingar över hur man ser ut.
och så vidare.

Amelia tipsar om att inte ha sex på kvällen, då man är trött och ofta funderar över dagen som gått och alla bestyr hit och dit.
Amelia tipsar också om att man ska ha ett ordentligt förspel, tjejer som har svårt att komma måste vara väldigt upphetsade för att lyckas.
Enligt artikeln är det också nästan omöjligt att komma om man inte känner sej 100% säker med killen. Det är nog betydligt vanligare i yngre åldrar då man ofta hamnar i situationen; "Jag gör det bara så är det över sen". Det är ju inte precis en situation man blir riktigt upphetsad av.
Att tänka på rätt saker är viktigt. Glöm diskmaskinen, prov, städning, bråk med bästa kompisen och tänk på allt som framkallar trevliga vibbar i kroppen.

Det mest intressanta jag fick fram ur artikeln var att tjejer som varit med om sexuella övergrepp kan ha väldigt mycket svårare att komma än dom som inte har det. Är man med om en sån händelse är det vanligt att man efteråt känner sej äcklad av killar och det är väldigt svårt att känna sej bekväm i deras sällskap, ännu mindre i sängen. Det går inte att släppa loss och springa iväg från vardagen om man inte känner sej trygg. Även om man inte drar alla killar över en kamm är det väldigt svårt att se något fint i killar över huvud taget den första atiden efter ett övergrepp. 
Detta var något jag aldrig funderat över. 
Det låter trovärdigt. Ett sexuellt övergrepp tar väldigt mycket ifrån en. Man känner sej bestulen på privata saker, integritet, sin vilja och självrespekt. För att inte tala om hur äcklig och besviken man känner sej efteråt. Det är en otrolig blandning av tankar och känslor - inga av dom framkallar sexlust. 

Kort sagt är min slutsats av min lilla forskning att orgasm är viktigt. 
Är man i ett förhållande är mitt tips att diskutera saken med sin partner. Ärligt talat tror jag inte att alla killar tycker att det är det absolut viktigaste med sexet. Den största delen av kvinnorna i världen kommer aldrig eller sällan, tror ni att alla dom tycker att sex är obekvämt och att killen suger i sängen?
Knappast. 
Jag tror inte att alla killar känner sej omanliga för att tjejen inte kommer men jag förstår att det är rätt upphetsande för en kille att hon gör det. 

I mitt nästa förhållande ska jag fråga honom vad han föredrar redan från första början och vad som är viktigast för honom. Efter det ska jag förklara för honom hur ofta eller sällan jag kommer (det beror ju på vad man jämför med). Då är man på det klara med varandra redan från början, precis som jag vill ha det. 
Mitt andra tips till er är att inte påverkas för mycket av det som står i tidningar. Alla deras tips funkar inte alltid. Man måste nog hitta sej själv och lära känna sej själv först och främst innan man tar inte massa förslag om knipövningar och speciella tabletter. 

 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0