Lägg ribban lågt

Nu tänkte jag skriva ett litet inlägg om träning. Jag har reda gått igenom grunderna och när man förstår dom kan man gå vidare.

Träning och kost är något som dom flesta vill ha koll på det finns bara ett stort problem och det är motivationen.
Så länge man inte har någon motivation ger man upp direkt. Nu tänkte jag skriva lite om just det, dels vad som motiverar mej och dels om motivation i allmänhet.

Det första när man tränar är att man lägger en ribba. Ribban är alltså nivån på träningen.

                        

Porblemet är att mångas motivaton är på topp först och faller pladask när man lägger ribban för högt. Det är vanligt att man lägger ribban höst upp och så börjar man inte träna för att hålla motivationen uppe.
Lägger man ribban för högt faller man för att man inte klarar det, istället för att sänka ribban ger man ofta upp direkt.

Mitt tips är att från början har ribban lågt och istället höja den allt eftrsom.

                       

Det kan man ju förstås tycka är rätt logiskt, men trots det är  det här en av dom främsta motivationsdödarna (vad jag har förstått).
Jag har själv det här problemet. Jag vill losa några kilon så jag är ute och springer varje dag, tränar hårt som fan, äter knappt någonting och ändå är jag kvar på samma ställe när jag mäter omkretsen. Sånt får mej att ge upp direkt.

 Det är då man måste hitta något som motiverar en igen. Det kommer i nästa inlägg.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0