Kondom



Jag har funderat på det där lite på sista tiden. Varför är det så satans jobbigt att dra fram gummit när det börjar hetta till?
Jag menar, är man med en random är det ju nödvändigt.
Det är nästan som om det var en förolämpning. På ett sätt kan man ju föreställa sej det. "Hej, jag misstänker att du går omkring med en massa sjukdomar, kan du dra fram en kondom?"

Det har blivit jäkligt vanligt, ändå är det så svårt att acceptera det.
Man frågar inte gärna och drar inte gärna själv fram en för att slippa en pinsam, tyst situation. Då är det lättare att bara köra på och så får det gå som det går, eller hur?
Sen ångrar man sej.

Jag har funderat på hela skiten ett tag. Varför är det så himla svårt? Det kan inte bara handla om att det skulle vara förolämpade, det måste vara något annat, men den nöten knäcker jag tyvärr inte. Inte än i alla fall.
Jag antar att jag får ge mej ut på ännu ett experiment.




Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0