Rom 2010

Ni ville se lite bilder från Rom, så lägger upp några nu. Vi tog sjukt mycket bilder så klart jag inte lägger upp alla. Men här kommer några i alla fall



 Min älskade halvlitersburk. Hade inte städerskan tagit den hade jag haft den nu!























 





Som sagt, jag har ju hur mycket bilder som helst men jag kan inte lägga upp alla. Det orkar ni ändå inte se

Jag plockade ut ett antal bilder som ger en bild av resan i helhet. Det vi gjorde var i alla fall att åka dit för att plugga i grupper. Alla grupper hade olika områden som man skulle ut och kolla runt i. Min grupp hade Garbatella. När vi var där kollade vi runt, intervjuade folk, käkade på olika ställen, checkade kulturen o.s.v. Nu när vi är hemma igen ska vi jämföra det hela med vårat område här i Stockholm, som är Gröndal.

 

När vi inte pluggade var det supande, givetvis. Sista kvällen skulle alla ut och klubba. Jag hände inte på och det fanns en bra anledning till det. Jag och några hade varit ute kvällen innan och då hade jag fått bevis på att Rom inte har något som helst uteliv. Folket som drog ut verkade hitta något tillslut, men hur kul det var tror jag att dom överdriver lite. Klart man inte berättar att man vandrade runt i över 2 timmar för att hitta en klubb, hade ni gjort det?

Knappast.

Jag var i alla fall kvar hemma, vad jag gjorde kommer jag inte ens ihåg .

Det var i alla fall 4 dagar som var helt okej. Vi vandrade runt mycket, käket var helt värdelöst. En av dagarna fick jag dessutom ingen mat. Jag fick förrätten men inget mer. Hotellet var rätt uffigt och vädret var sådär. Slutligen är det nog en av veckorna med minst sömn på jävligt länge. På 4 dagar tror jag att jag sov typ 15 timmar, yes jag var trött när jag kom hem.

På planet hem försökte jag plugga lite teori, det satt en tant bredvid mej som snackade med mej och en tjej från klassen mer eller mindre hela tiden, det var irriteande tillslut. Sen raggade vi lite på den manliga flygvärdinnan också. Han fattade ingenting men hans manliga flygvärdinnekompis verkade tycka att det var kul.. Själv var jag så fruktansvärt drogad att jag inte fattade ett skit.

SÖMN stod det stooooort i huvudet när man kom hem.

Resan var helt okej. Jag var ju inte ett dugg taggade, som ni vet. Bortsett från vissa saker så blev den lite bättre än jag hade tänkt mej.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Linda

Vad har du för kamera?

2010-11-06 @ 20:33:22

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0